iğrenç formalar etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
iğrenç formalar etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

İğrenç Formalar 12


Ne bu şimdi, çubuklu mu? Geçiniz. Newcastle'lı arkadaşlar kusura bakmasın ama, berbat bir forma. Tanıtımda "bu sene kolları beyaz, siyah gövde üstünde iki beyaz çubuk olan bir forma giyeceğiz" dedilerse o başka. Bu sezon için Newcastle taraftarlarına sabır diliyorum...

İğrenç Formalar 11


Bu serinin devam etmesini istiyorum, fakat materyal sıkıntısı var. Geçenlerde bi' abimiz bu konuda destek verdi gerçi, oradan bi'şeyler çıkacak. Elde de 3-5 resim var. Diriltelim bari ufaktan.

Aslında bir açıdan garipsemiyorum. 90'lar bunlarla doluydu. Şimdi de Nike sağolsun diriltilmeye çalışılıyor o dönemki forma akımı. Bu, 96-97 Juve 3. forması. Tanıdık renkler üzerinden bir 3. forma yaratma yoluna gitmişler. Ana renklerden siyah gelsin, diğer taraftan -sonradan klasikleşecek olan- deplasman formasındaki sarıyı alalım, şöyle bi' güzel karıştıralım, bakalım ne çıkacak denmiş gibi.

Omuzlardaki desen Zebra çağrışımı yapıyor. Gövdede de böyle bir ırmak geçer gibi. İkiye ayrılıyor yukarı doğru. Sonra sağ taraftan ufak bir kol ayrılıyor. Alüvyonlar falan.

O dönemki şık uygulama bu formada da var. Önde takım logosu yok. Ama öyle durumlarda yaptıkları gibi kola da koymamışlar gibi görünüyor. E siyah üstüne sarı renk atılmış, böyle olunca da yıldızlar zor görünüyor. Sanki takım logosunu basmayı unutmuşlar gibi. De kötü be işte abi.

Edit:Aklımıza logo hiç gelmedi yazarken. Müşkülpesent sağolsun, yorumlarda Juve logosundaki Zebra'yı hatırlattı. İlaveten de, gövdedekinin Boğa olduğunu ve bunun da Torino şehrinin simgesi olduğunu söyledi. Ki yine gözden kaçırdığımız gibi, Torino Fc'nin logosunda da Boğa var. Bunları göz önüne alınca, daha anlamlı hale geliyor en azından forma.

İğrenç Formalar-10


Şimdi gözüme kötü göründü:zamanında bu seri için bu ismi verirken çok mu vahşi davranmışım acaba? "Kötü" filan deseydim keşke. Şimdi abartı gözüktü gözüme. Neyse artık.

Genelde Anadolu kulüplerine söveriz, forma işinde bilinçli olmadıklarından, iki renkten 34 tane forma yaparlar. Alternatif renk filan da hak getire. Son zamanlarda çok hoşuma giden ve kalite formalar yapan Joma da tam Anadolu takımlarına uyacak bir iş yapmış bu sene Sevilla için. Gereksiz açıkçası. Anladığın kadarıyla mavi şortla giyiliyor ama, o bile kurtarmaz. Ayrıca yakaları çok kaba yapmışlar bu sene, sallanıp duruyor. Eminim rahatsız oluyorlardır oyuncular da. Artık o yaka işleri daha kibar yapılabiliyor halbuki.
O değil de, Errea da ufaktan girmişken, Joma da gelse bizim memlekete ya.

Chelsea 09-10


Az önce Lambuja'da dolaşırken onun bir postunda gördüm. Bu ne? Allah aşkına bu ne? Çelsi'nin önümüzdeki sezon giyeceği forması buymuş. Bu kadar kötü olması yetmiyor, bir de bu sezonun yarısında satışa sunuyorlar. Artı, bu nasıl bir tasarım. Eğer Adidas seneye yaygın olarak kullanacaksa bu şablonu, sıçtık. Hep diyoruz aramızda "abi tasarım kalmadı, ne yapsın millet" diye ama, bu ne yav? Bizim memleketin de büyük kısmı Adidas giyiyor, dayarlar bu tasarımı onlara artık.

İğrenç Formalar 8


Arkadaş bizim de bir göz zevkimiz var ya. Ne bu.
Bordeaux-Roma maçının özetini izliyorum, gözüme bir gariplik çarptı:Bordeaux formasının ortasında böyle pembe bir bölüm vardı. Dedim benim öyleme geldi herhalde, hastalığın da etkisiyle.
Sonra resmi sitelerinden doğrulayayım dedim şüphemi, o kadar da sıçmış olamazlar diyerek. Ama maalesef... O hatayı yapmışlar. Neyse ki 1. formaları değil, ki ben başta öyle sanmıştım. Bu sezonki 1. formaları da çok şık. Ortadaki "V" her zamanki gibi değil, yenilikçi bir tasarım denemişler, güzel de olmuş. Ama bu... Bilmiyorum ne diyeceğimi.
Ne Bordeaux'a saygım kaldı, ne ortadaki o "V" ye sempatim. Neredeyse Gourcuff'a olan saygım bile bitti ulan! Bu ne! Kimin aklına geldi bu pembeyi sokmak. İğrenç.
Hepsini bıraktım, bu "pembe" girişimi, takımın esas forması üstünde deniyorlar. Lan hadi deplasman forması olur filan, istersen pespembe yap. Ne olacak. Bu yapılanın, bizim parçalı formanın ortasından böyle yeşil bir şerit geçirmekten hiçbir farkı yok. Umarım taraftarın tepkisi olmuştur. Gece gece gözümüzü siktin attın Puma.

İğrenç Formalar 7

Arsenal genelde sarı veya sarı-mavi olan 2. formalarına kırmızı katınca olmuyor abi, gene olmamış. Bu yılki 2. formaları kendisi.

İğrenç Formalar 6

Inter 95-96 deplasman. Allah için bu ne ya...

Al Sana Yeni Forma


Gece gece çok sövdük, devam edelim. Akşam duymuştum, yarın maçtan önce önümüzdeki sezonun formalarından biri satışa sunulacak. Merak ettik tabii, ne olacak filan. Hatta bir arkadaşım da alacağım demişti (Mert, alma abi bunu). Az önce gördüm. İlk yayınlayan blog da olabiliriz belki. Forma yukarıda.
Ve evet, iğrenç!
Ne bu. Biz bu tip formaların 90'ların ortalarında filan kaldığını düşünmüştük. Öyle değilmiş.
Çizgili olsa tamam da, bu ne...
Şimdi hatırladım, Adidas'ın 98-99 gibi bunun hemen hemen aynı bir tasarımı vardı. Ankaragücü, Alman milli takımı filan giymişti.
Ne zaman öğrenecekler, bir takım kendi renkleriyle ancak klasik formasını giymeli.

İğrenç Formalar 4


Fenerbahçe'nin geçen sezonki 2. forması. Da, 5 kere giydilerse, ben de topum. Baştan belli yanlış seçim olduğu. Hadi Galatasaray, 100. yılda 2. forma olarak beyazı seçti. Normal. Sen niye, senle özdeşleşmiş olan beyaz forma değil de, alakasızca gümüşü seçiyorsun. Altın formaya uygun oldun diye mi? Saçma eğer öyleyse. Kimin aklına geliyor böyle şeyler...
Adamların 100. yıllarında beyaz formaları yoktu. Gidip altın giydiler. Olaya gel.

İğrenç Formalar 3



Evet. Belki de Gs tarihinin en kötü forması. Galatasaray'da mavi rengin ne işi var?! Fb tutup kırmızı renk giyer mi ki, sen bir mavi tonu giyiyorsun? Kim akıl etti bu formayı? Kim ettiyse, helal olsun. Gs tarihine bir rezillik eklemiş oldu.
Belki kendi içinde bakınca kötü değil -ki değil, evet- ama, olaya Gs yönünden bakınca, olmuyor. Nasıl olsun ki?
Lukunku'yu da anmış olduk. O konuda tek sorun, yanlış zamanda Galatasaray'a gelmesiydi. O zaman o şekilde bir ton oyuncu var ya, hadi neyse...

İğrenç Formalar 2


Şimdi aslında bu kötü bir forma değil ama, ben sövmek istiyorum. Bir kere niye çizgiliden vazgeçiyorsunuz, bok mu var? Nike'ın işgüzarlığı sanırım. Malum, Gs'ye de 5-6 senede bir çizgili giydirirler. Ne varsa sanki.
Sırf gelenekten caydıkları için bu geçen sezonki formalarını İğrenç Formalar listesine alıyorum, aldım.

İğrenç Formalar 1


Milan'ın 95-96 deplasman forması. O yılın beyaz forması var mı bilmiyorum, vardır sanırım. Da bu ne?! Mesela o yıllarda Milan'ı bu formayla bir maç oynarken görsem, eminim sempatim oluşmazdı onlara karşı.

Anında edit:Evet, tabii ki o sene beyaz forma varmış. Hem de ne beyaz...