Forma, Çizgi, Çubuk, Hagi




Ben forma(lar) konusunda takıntılı bir adamım. Bazen oynanan maçtan çok, sahadaki takımların formaları hakkında düşünür veya konuşurum. Bunda o takımların kötü oynamasının da payı oluyor tabii ki çoğunlukla. Hele de Turkcell Süper Lig ise mevzu bahis.

Esas geleceğim nokta şu:Çizgili veya çubuklu dediğimiz forma türü evrim geçirmekte. Artık bodoslama böyle simetrik şekilde çubuklu forma yapılmıyor. İki örneğini yukarıda görebilirsiniz mesela. Hadi Atletico'nunki bariz çok farklı ama, mesela Milan'ınkini ben geçen sezonun sonlarına doğru farketmiştim. Anlaması da zor açıkçası. Kırmızılar ince, siyahlar daha kalın. Açıkçası ben çok şık buldum bu tasarımı. Farklı çubuklu olacaksa böyle olsun. Gerçi bu sezon da çubuklar görünmeyecek kadar inceleşti, bombok bir forma oldu ya, neyse.
Fakat Atletico'nun formasını da iyi bulmama karşın çok da tasvip ettiğimi söyleyemeyeceğim. Çünkü bu forma çubuklu değil, kırmızı zemin üzerine gövdenin kenarlarına doğru iki beyaz şerit koymuş gibi duruyor. "Geleneğe" uygun olduğu söylenemez, ki ben yaşlı Atletico'luların da bu formayı pek beğenmediğini tahmin ediyorum.
Örneğin 00-01 Galatasaray iç saha forması da bu dediğim şablona uygun. Sanki çubuklu değil de, kenarlara ikişer şerit kondurulmuş. Ha, bu da çok güzel forma. Şortunun sarı olması da farklılık katmıştı mesela. Malum, GS genelde parçalı veya çubuklunun altına kırmızı şort giyer.
Ama çubuklu forma gibi durmuyor işte. Aslında bu denemeler normal bir yandan. Yani tasarım kalmadı ki anasını satayım, adamlar da farklı şeyler deniyor artık.
Bu vesileyle Gica'yı da anmış olduk, iyi oldu.

0 yorum: