4289


"Boş zamanlarında Atatürk'ün elinden tarihle ilgili kitapların düşmediğini hatırlarım. Bir gün yine Atatürk, tarihle ilgili kalın bir kitap okuyordu.Öylesine dalmıştı ki, çevresini görecek hali yoktu. Bir sürü yurt meselesi dururken Devlet Başkanı'nın kendini tarihe vermesi, Vasıf Çınar'ın biraz canını sıkmış olmalı ki, Atatürk'e şöyle dediğini duydum:

Paşam... Tarihle uğraşıp kafanı yorma. Mayıs'ta kitap okuyarak mı Samsun'a çıktın?

Atatürk Vasıf Çınar'ın bu çok samimi yakınmasına gülümseyerek şöyle karşılık verdi:

Ben çocukken fakirdim.İki kuruş elime geçince bunun bir kuruşunu kitaba verirdim. Eğer böyle olmasaydım, bu yaptıklarımın hiçbirisini yapamazdım."

Şimdi bunun üstüne Turgut'un "Ben masal okumam" ve Tayyip'in "Okumaya zamanım yok ama kitap özetlerine göz atıyorum" cümlelerini karşılık olarak sunmuyorum "Ulusalcı" anlaşılmamak için.

7 yorum:

Görkem dedi ki...

Çocukken annem Atatürk'ün bir kitaba başladımı o kitabı bitirmeden elinden bırakmadığını söylemişti,bende almıştım elime kitabı güya Atatürk gibi olcam ama nerde 20 sayfa okuyabilmiştim :) Atatürk'ün sırf kütüphanesindeki kitapların sayısı hatırlamıyorum ama ağız açık kalacak kadar çoktur ki hepsini okumuş,birde kütüphanede olmayan ama okudukları var.Bizim milletin en büyük sorunlarından biri de zaten okumak;hemde önümüzde örnek alıcağımız savaş cephelerinde bile kitap okuyan Atatürk gibi bir lider varken.Gerçi birzaman önlerinde kitap yakılan çocuklarında kitaptan soğuması doğal orası ayrı.

L dedi ki...

kütüphanesindeki son kitap rakamı için yazının başlığına bakabilirsin. ve şöyle kabaca bir tahminle totalde 5000 vardır-büyük rakam. çünkü çok yer değiştirmişti paşa, ordan oraya. onu da hesap etmeli.

Selocan dedi ki...

Tayyip'in ben ...

Sühan Alp dedi ki...

Böyle bir Ata'nın okuma bilmeyen evlatlarıyız...ben de okuyorum ama 2 günde bir açıyorsam o yani hergün ayrılmuş vaktim yok kitap için.

L dedi ki...

o bahane değil işte. cidden okuycam diyosan zaman yaratırsın.

Sühan Alp dedi ki...

zaten zamanım yok demedim ki :) boş zamanımın erdeyse büyük bir kısmını resim çizerek ve oyun oynayarak geçiriyorum.Kitap okuma işi ise yatmadan önce ve otobüsle yolculuk yaparken oluyor :)

L dedi ki...

o da bişey. onu bile yapmayan bi ton adam olduğunu düşünürsek.