Asimetrik


Almanya'nın bu turnuvadaki ikinci forması (niyeyse "away" dersem olmazmış gibi geldi) muhtemelen en şık formalardan biri. Giydiler de. Ama tam olarak giymediler. 2 kez giydiler fakat, kombinasyon olması gerektiği gibi uygulanmadı. İkisinde de ilk formanın bir parçası olan siyah şortu giymek durumunda kaldılar ki, dünkü maçta aslında gayet rahat beyaz şortu giyip doğru kombinasyonu oluşturabilirler ve biz de formanın (yukarda olduğu gibi) esas halini görür ve daha uyumlu bir forma görürdük sahada. Çünkü beyaz formanın şortunda, malum siyah, şeritler beyaz. Bu siyah formanın şeritleri de altın olduğu ve esas kombinasyonunda şort beyaz olduğu için normal bir şekilde altın şeritli siyah şort yapmamışlar. Bunun bir benzerini de Galatasaray yaşadı sezon içinde, beyaz formayla.

Dünkü maçta tünelde ilk olarak Almanya'yı gördük. Baktım full siyah-yine. Dedim o vakit Arjantin de çubuklu altına beyaz giydi (ki var mı beyaz şort aslında bilmiyorum). Bir de anladık ki, Arjantin bilindik çubuklu altı siyah şortla sahada. Sanırım formayı seçenlerin üst açık-alt koyu vs üst koyu-alt açık kombinasyonuyla çıkılan maçlardan haberi yok. Yani yanlış bir tercihle siyah formayı olması gerektiği gibi izleyemedik. Kalan maç(lar)a inşallah.

Bu formayı güzel kılan detaylardan biri de, kırmızı ayrıntıların asimetrik kullanılması.



İlk resimde çok yan durduğu için Michael abi, anlaşılmıyor. Bunu koyayım dedim, tam görülsün. Maç fotolarında da hep milletin kolu-bacağı birbirinde olduğundan seçilemiyor.


Ve bu asimetri çoraplara da yansıtılmış, ki "çüş" dedirten kısmı da bu-arkalı/önlü biçimde hem de. Tamam Alamanlara özel muamele de, bu çok fazla. Ha ben gene de görünce formasal orgazm geçirdim o ayrı. (Göremeyenler resimleri büyütsün)


İnanılmaz. Arka kısma da dikkat, sırt yani.


xxx

İkinci kısma da değinip yatayım. Bu asimetri olayı benim hoşuma gidiyor. Ne de olsa farklılık, ve çok da örneği yok. Bu konudaki (en azından ilk akla gelen) örnekleri de gösterip, postu bitirelim.


Bu sonuncu tam olmuyor gibi ama, neyse.

9 yorum:

Sühan Alp dedi ki...

asimetrik de güzel oluyor ama benim favorim ilk resimdeki gibi :)

bir de bu var

http://3.bp.blogspot.com/_8aFwFwu52I0/SoLB0YblR4I/AAAAAAAABVo/BAYNcEUZwJo/s1600/monaco-09-10-puma-kits.jpg

L dedi ki...

ilk resim derken? ben zaten sadece formayı kastettim abi, şortun olayla alakası yok.

Sühan Alp dedi ki...

tamam ya sadece forma fa güzel :) parçalı,çubuklu,benekli,çilekli vb. pek sevmiyorum.haa hakkını yemeyelim parçalı ve çubuklu gayet güzel oluyor..benim dediğim rmadrid tarzı düz forma.ben sadece galatasaray çevresinde düşündüm tabi bunu. ha fenerde denesek gene güzel olur..beşiktaş yapıyor ya..

Burak Eken dedi ki...

FIFA'nın bu konuda bir takıntısı var. İki takımın da kullandığı renkler aynıysa (Arjantin forması, uzaktan beyaz gibi duruyor), ikisi de ters renk şort giyemiyor. En az birinin, forması ve şortu aynı tonda (koyu ya da açık) olmak zorunda. Mesela dört yıl önceki Almanya-Arjantin maçında da öyle olmuştu. Almanya klasik formasını giyerken, Arjantin de lacivert formasının altına siyah şort giymişti.

L dedi ki...

evet hatırlıyorum. ve de fifa'nın amınakoyym.

@sühan:

anladım şimdi. yazıyı yazdığımda saat 7'ydi abi, olsun o kadar :)

Selocan dedi ki...

Çok güzelmiş, daha önce de dikkat etmemiştim. Zaten taptığım formaydı, şimdi sevişirim kendileriyle. Ki benim fikrime göre sadece kırmızı çizgi asimetrisi, bizdeki veya liverpooldaki asitmetriden daha değerli... Müthiş ince düşünmek lazım. Bilen birinin yaptığı açık diyecem de Almanya zaten ...

L dedi ki...

evet abi. mükemmel.

Sühan Alp dedi ki...

ben bu formayı da çoks everim tam boy fotosunu bulamadım ama çok hoş.
anderlecht 2007-2008 de giymiş..
asimetrikle alakalı diye koyfum.şortu ayrı güzel denk gelirse koyarım...

Sühan Alp dedi ki...

şöyle buyrun

http://formadedigin.blogspot.com/2010/07/turuncu.html