Kala


İstanbul'un camilerinin, şehrin önde gelen simgelerinden olduğu hepimizin malumu. Peki kıta basketbolunun en büyük organizasyonu için hazırlanan logoda Boğaz Köprüsü, Galata ve Kız kuleleri varken, hükümetle de arası nasıl olduğu bilinen THY'nin ana sponsoru olan lig, neden bir cami silueti koy(dur)mamış? Tuhaf değil mi?

Dilshan


Yeni Barcelona formasıyla ilgili şahsen ilk söyleyeceğim, kulübün bir sempatizanı olarak, formaları "çubuklu" yapmalarının bana yeteceği. Yani enine şeritli formanın ardından, ben beklentimi buraya kadar düşürdüm. Bu ve 11-12'deki gibi denemeler, farklı çubuklular hiç sorun değil benim için. Üç şey var bu yeni formayla ilgili söyleyeceğim:

1. Formayı bu haliyle (çünkü ilk sızdığında tasarım az daha farklıydı) ilk gördüğümden beri aklıma gelen, sanki 11-12 ve 12-13 iç saha formalarının bir sentezini yaptıkları. Böyle bir şey akıllarına bile gelmedi muhtemelen, ama bariz bunu çağrıştırıyor.

2. PSG'nin 90'ların ortasında giydiği şu formaya çok benzemiş. Ki bu da 90'lar için cesur deneme.



3. Footy Headlines'da "Bir sezonluk klasik görünüme dönüşten sonra tekrar normalden koyu renkler olacak" diyor. Demek ki fotoğrafta gördüğümüzden daha koyu bir mavi hakim olacak formaya -- yani 2012-2016 arası gibi, laciverte yakın bir mavi. Ki deplasman formasının açık mavi olması da zaten bunu gösteriyor. Bu koyu mavi benim pek hoşuma gitmiyor ama, Nike'ın bok yemesi herhalde.

Nerden Nereye 240






(via şurası)

Nerden Nereye 239


Dün, 1-1 olduktan sonra: 


Dahası, maçın ardından Lig Tv'ye konuşurken, "Tabii ki beraberliğe sevinen bir takım değiliz" gibi bir şeyler söyledi. Demek ki kendisi de o sözleri hatırlamış ki...

Könh


2-3 gün önce "Meyvedır NBA takımı almaya niyetli" gibi bir haber vardı. Haberi koyan yerlerden biri, Meyvedır'ın Magic ile fotosunun olduğu tiviti de paylaşmış. Dikkatimi Magic'in üstündeki tişört çekti. Lakers logosu var, ve Nike... Büyük ihtimalle biliyorsunuz, önümüzdeki sezondan itibaren NBA'in resmi ekipman tedarikçisi Nike olacak.

Muhtemelen resmi olmayan bir durum var. Çünkü Adidas ile olan kontrat bitmeden kulübün herhangi bir ürününü başka bir marka altında görmek sorun çıkartabilir. Herhalde önden şöyle bir yolladılar, yetkililere falan. O arada da Magic unutuverdi, fotoğrafı saldı.
Düz, sade bir tişört. Bir numarası yok. Ama Lakers logosuyla Nike'ı yıllar sonra bir arada görmek adına bile ilginç. Önümüzdeki sonbahardan itibaren göreceğimiz manzaralara alışmak adına da güzel.

Nike demişken, bir de şu var. Hem markanın azılı bir hayranı olarak, hem de bir takımın forma açısından istisnai bir konumda bulunmasının hoşluğu açısından (Lakers'ın içerde sarı giymesi gibi) çok sevindiğim bir haber oldu.

Oubre


Geçen sezon Cavaliers'ın son iki deplasmanda 5. formayla oynayıp kazanmasının ardından, bu sezon da Wizards'tan değişik tercihler görüyoruz. Şimdiye kadar (şu anda oynanan 3. maç dahil) 9 maç oynadılar. Bu dokuz maçta, içerde sadece alternatif beyazı, dışarda ise sadece üçüncü forma olan laciverti giydiler. Yani kısaca, ana iki formalarını (beyaz ve kırmızı) hiç giymeden 2017 Playoffları'nı geçirmekteler. Muhtemelen NBA tarihinde görülmedik bir vaka.

Hadi alternatif beyazla ilgili bir açıklama yapmışlardı, yani önceden bilinen bir şeydi, ona tamam. Fakat kırmızıya hiç uğramamaları ilginç. Aslında arada bir maç da şunu giyseler keşke, ama zor tabii Playoff'ta.


Nerden Nereye 238








2.5 senede 50 yer dolaşıp geri geldi. Bu tayfaya ayrı seri açmak lazım. Şu da vardı.

Ölü


Geçenlerde Orellana'nın devre arasında saçma-sapan bir şekilde Valencia'ya kiralanması hakkında düşünürken, girdim bi' Viki'sine baktım. Manzara ilginç. Son iki kiralandığı kulübe de sonradan temelli gelmiş. Valencia da öyle olur mu? Muhtemel. Durumları bilmek lazım tabii. Neden kiraladıkları falan da dahil.

Nerden Nereye 237


Nadir tek ayaklı postlardan olacak bu da. Anlatmaya gerek var mı, sanmıyorum.


Mahmut


Lyon'un bu sezonki iç saha formasının çorapla uyumlu hali. Yanlardaki üç şeritler bozsa da, gayet güzel. Oraya neden bulaşmıyorlar bilmiyorum. Galatasaray'ın parçalılarda da simetri sıkıntısı var iki sezondur mesela. Adidas olmadan bir de. Fena başarı değil.