Yakın zamanda dikkatimi çekti ki, 2 sene önceki beyaz Milan forması sağolsun, o zaman da beni fazlasıyla uyuz etmişti. Burada da bahsedeyim dedim.
Bazı formalarda arma ve forma için anlaşılan markanın logosu (hatta bazen reklam da) doğru yerleştirilemiyor formaya. Bu işi halledenler de var tabii. Akılda yer etmesi için resimlerle örnek vererek anlatacağım meseleyi.
Öncelikle formada yer alan arma, logo vs.yi çok ufak bir alana sıkıştıranlar:


Gördüğünüz gibi, arma, üretici firma logosu ve ülke bayrağı çok bitişik. Bunun sebebi ise çubukların dizilimi. Simetriyi bozmamak için çubukların üstüne konuyor öğeler ve o zaman da sıkışıklık oluyor. Hele Gs formasında olay daha beter. Avea reklamı da çok yukarda olduğu için, aşağı kısım çok boş gözüküyor. Bu reklamı çok yukarı koyma meselesi Chelsea'de de var. Şu Inter'inki de az-çok öyle gerçi.
Bunun bir benzeri de şu örnek:

Burada da çubukların üstüne yerleştirme isteği yüzünden, arma ve bayrak çok kenarlara kaymış. Ortadaki Adidas logosu ortada olduğu için aslında güzel bir kombinasyon olacakken, çubuklar işi bozuyor. Neredeyse kollara gelecekler.
Şimdi de logo ve armayı kötü yerleştirip formayı bir garip gösterenlere örnek geliyor:


Bu formalarda ise logo ortaya, arma ise sağ veya sola yerleştiriliyor. Bir taraf boş kalıyor. Dengesiz bir görüntü oluyor. Halbuki bunun çözümü çok kolay:



Ya iki kenara koyarsın, ya da üstüste koyarsın tek sıra olur. Tabii tek sıra olması için iki öğe olması gerekiyor. Diğer türlü fazla olur. Yani ülke bayrağı olmadığı zamanlar. Tek sıra olanların çok şık göründüğünü söylemek lazım.
İdeal dizilim bu diyebiliriz, 2 öğeliler için.
Son olarak da 3 öğelilerin ideal dizilimlilerine gelelim. 3. öğe kimi zaman ülke bayrağı, kimi zaman başka bir ünvan.




