Izdırabının...

Ben bittim. Orlando'luları düşünemiyorum, düşünmek bile istemiyorum. Orlando öne geçtikten sonra ve maç Orlando'nun lehine bitecekmiş gibi geçen her saniyede, olası Magic zaferi ardından buraya yazacağım şeyleri düşünüyordum. Hido 1 saniye kala şutu soktu, kafamdan neler geçiyordu. Mo salağına söverim, Pietrus'a methiyeler düzerim, Hido'yu tanrı yaparım vs...

Şimdiyse aklıma tek gelen, 2002 playoffları'ndaki o maç. Yani Lakers-Kings serisi 4. maçı. Staples Center'da. Seri 2-1. Son hücum. Kobe yükleniyor, Shaq uzanıyor, olmuyor. Divac dayı topu çeliyor. Top gidiyor, sanki beklermiş gibi orda dikilen Horry'ye. O da kaldırıp sokuyor. Sonra da malum artistik pozunu çekiyor. Sonra da ne Kings bir daha toparlanıyor, ne o seriyi alabiliyor. Horry sonra yüzük toplamaya devam ediyor. Hido da o kadar yukarılara çıkamıyor hiç. Hatta iki sezon sonra da Spurs'te bir facia yaşıyor;0.4. Yazık ulan adama. Kaçıncı bu.

İşte 7 yıl sonra hemen hemen aynı zamanlar, yine aynı şeyler. Tv karşısında kalakalan ben. Çok çok büyük ihtimalle Magic bunun travmasını atlatamayacaktır. 2-0 öyle büyük bir avantaj ve daha bir sürü şey olacaktı ki... Zaten Hido filan tamam da, bu maçta iyiden iyiye ben Magic tarafını tutar oldum. Gerek Varejao'nun (açıkça söylüyorum) orospu çocukluğu, gerek hakemlerin Cavs'i iyice kayırması, gerek sandığımız kadar iyi olmadıkları gerçeği... Ki Magic alsaydı, bu konu üstüne detaylıca yazacaktım.

Eğer bu maç da Magic lehine bitseydi, 17 Mayıs filan hikaye kalacaktı, bu geride bırakacağımız hafta, Türk spor tarihi'nin en büyük, en şanlı haftası olarak tarihe kaydolacaktı. Ama Lebron...
Rakı yok mu rakı?

xxx

Bu maçın kaybedilmesi pek sorun olmayacaktı aslında Magic için bir anlamda. Çünkü buradan alınabilecek ortalama avantaj alınmıştı zaten. Ama ilk maçı almak çok büyük bir ikilemi de beraberinde getiriyor:2.yi de almak için kasalım mı, yoksa salalım da evde mi işimize bakalım? Cavs sağolsun, o kadar gözümüzü boyamış ki ilk 2 turda, 2. maçın da pek ala alınabileceğini geç farkettik. İlk maçtaki senaryonun aynısı oldu. Mucizevi o basket olmasa, hem Cavs miti patlayacak, hem de Hidayet yarı-tanrı olmakla şereflendirilecekti. Ama böyle kaybetmek... Hido basketi attıktan sonraki birkaç dakika içinde neler neler geçmiştir Magic oyuncularının kafasından.
Belki 2-0'lık avantaj 2-2'ye de dönebilirdi, bilemeyiz. Fakat burda önemli olan Cavs'in aslında "ne kadar olduğunu" görmek. Onu da gördük. Gerisi gelir. Umarım sandığım gibi çok etkilenmemiştir bu son saniye vurgunundan Orlando tayfası. O kadar mühimdi ki 2-0 olması serinin. Basitçe düşününce, 4-0'a kadar yolu vardı bir kere. Bir aklınızdan geçirin:İlk 2 seride 10 farktan az galibiyeti olmayan, en fazla 85 sayı yiyen (rakiplerin kim olduğu önemli evet, ama yine de boru değil bu yazdıklarım, öyle bakın) Cavs'i süpürmek? Şampiyon olmalarına bile gerek kalmazdı herhalde.

Son 1 saniye oynanmadan önce KK, "The Shot"a benzediğini söyledi Hido'nun şutunun, ki haklıydı. Ama maalesef ondan daha fazla hatırlanacak bir şut var artık aynı maç içinde.

Anderson Varejao'ya da bir şeyler söylemek lazım aslında da. Neyse şimdi sabah sabah. Bir de çırağı var artık:Ben Wallace. İkinizin de...

xxx

Bizim o.4 hadisesi de var malum; çok kısa süre içinde arka arkaya iki maç kazandıran basketin atıldığı kaçıncı maç bilemiyorum ama, yakın zamanda ikinci, o kesin. Okuruz elbet bir yerlerde, Amerikanlar bulur onu da.

9 yorum:

Hüseyin Altıkıllı dedi ki...

abi, lebron süper soktu filan tamam da, gözünü sevym hedo bi' izlesin battier'i. süperstar nasıl savunulur öğrensin. iki el yukarıda mı, el suratta mı...

Hilmi Yandımçavuş dedi ki...

ulan bir saniye var be. bir. batier olsa nolacak orda.

Hiç kimse dedi ki...

Orada yapılacak iki hamle vardı, birisi Lebron'a top aldırmamak, ikincisi de ona el üstü üçlük attırmak.

Andre'de iki kez Hidayet'in üstünde böyle şutlar atmıştı. Demek ki zaafı var bu konuda.

Oluyor bazen işte, çok büyütmemek lazım.

Clevland, hakemle oynama konusunda Pana, Real seviyesine gelmiş ama...q

Hilmi Yandımçavuş dedi ki...

abi hakem mevzuunda yazmak gerek aslında bi. ha usa basını değiliz, sesimiz bir yerlere gitmez ama, boku çıktı yani. hüseyin daha bilgi sahibidir hem. ben volıs bile ne hale gelmiş.

ayrıca lebron un da şutun girmesini beklememesi bence büyük rezalettir. demek ki kendine güvenmiyordu adam orda. arenas örneğinden sonra sıçarım ben böyle çuzın van'a.

Her Yol Roma dedi ki...

http://heryolroma.blogspot.com/2009/05/yazk-oldu-hedo-efendiye.html

Onur dedi ki...

hedonun bisuçu yok abi bence .. adam alley oop kesti (yazamamş olabilirim) çok çabuk dışarı koştu faul yapmamak için yüklenemedi .. hedoya sallayamam ama varejao ya sallarım eğer yanında bi de ispanyol olsaydı (navarro yada rudy) o zaman dahadabeteri olurdu neyseki böle atlatıldı bu gece 4.maç var umarım orlando 3-1 yapar seriyi .. saygılar-sevgiler

Not : Orlando 2-0 ı bulsaydı LeBron un krallığı kalırmydı ??

Hilmi Yandımçavuş dedi ki...

o zaman hiç kalmazdı da, bu gidişle de kalmayacak gibi. çünkü görüldü ki, maiyeti bizim sandığımızın tersine kralsız hiçbir halt yiyemiyor. lebron 41 atsa da, takımı 90'lara ulaşamayabiliyor.
o zaman da, 07'den pek farkları kalmıyor. buna değineceğiz bir ara. aynı şey lakers'da da var. ikisini de allah bildiği gibi yapsın.

Onur dedi ki...

lakers için de şunu söliyicem abijm.McGrady ve Yaosuz bi takıma karşı deplasmanda nasıl oluoda garip bi şekilde 20-25 sayı geriye düşebiliolar .. ayrıca kobe inanılmaz bi adam (ne kadar sevmesemde ) şu Clevland da olsaydı acaba ne yapabilirdi ? konu 2sini karşılaştırmak deil kobenin ne kadar şanslı oldugunu anlatabilmek ..

Hilmi Yandımçavuş dedi ki...

1. abi kobe nin nesini sevmiyosun?

2. e abi ole diyosun da, koskoca lbj orda, o zaman niye olmuyo?

3. houston serisini hiç sorma. o dönem bir yandan denver'ın yaptıklarını görünce ben iyice lakers dan ümidi kesmiştim. şimdi yine iyiler biraz