Düz



Hep bizde olurdu, Fenerbahçe'nin zaten genelde sırt kısmı düz olan formaları olduğu için dünkü maçta değişikliği gördük. Öncelikle normal formalarının arkasının çubuklu olması çok güzel. Eski formaları sırttan biraz tırt duruyordu. Güzel bir fontla da birleşince şık bir sırt tasarımı olmuş. Ancak UEFA kuralları gereği Avrupa'da bu formayı, bu haliyle giyemediler. Onlar da Galatasaray'dan uzunca bir süredir alışık olduğumuz arkası düz bir çubuklu versiyon üretmişler.


Avrupa versiyonunu beğenmedim. Beşiktaş için de söylüyorum bunu; çubuklu formaların arkasını düz yapmayın. Ucuz gözüküyor. Ya kare şeklinde numara ve isimlerin sığacağı bir boşluk açın, ya da çubuklu devam etsin sırt (lig için söylüyorum bunu.) Yoksa Adidas'ın ucuzcu takımlara kakaladığı basit formalar gibi gözüküyor. Çubuklu formanın arkası da çubuklu olmalı... Tabi UEFA kıl olduğu için buna izin vermiyor (font renkleri karışır durumda ise). Bu sebeple Fenerbahçe yukarıda dediğim gibi kutu açsaydı oraya ve çubuklu görünüm devam etseydi, daha güzel olurdu. Bir sıkıntı da renk. Fenerbahçe'nin bu formasının hakim rengi sarı. Hal böyleyken sen gidip arkasını düz lacivert yaparsan çirkin gözükür. Arkası sarı olsa daha bir iyi olurdu sanki (tabi arkasını lacivert yapmalarının bir sebebi de lacivert şorttur). Bir de bu formanın sırtına bakınca Fenerbahçe'nin lacivert renginin ne kadar koyu olduğunu farkettim. Eskiden böyle değildi, onlarda da mı bir araştırma olmuş acaba ?... Bu renk çok çok koyu geldi bana. Hadi sarı ile birlikteyken açılıyor, ancak lacivertin düz hali fena. Çubuklu formanın arkasını tek renk yapınca kollardaki sarı kalın bantlar çıkmış ortaya ve bu da çok ucuz bir görüntü olmuş. Yani kısacası formaya arkadan ve önden ayrı ayrı baktığınızda 2 farklı forma gibi duruyor. Biri Menemenspor'un forması, diğeri Fenerbahçe'nin forması sanki. Arka tarafı çubuklu olan lig versiyonu ise oldukça kaliteli.

Tabi tıpkı Galatasaray gibi Fenerbahçe de bu formayı 1 kez giyebildi Avrupa'da. Yine de yazalım dedim.

Unutmadan ekleyeyim. Geçen gün Fenerbahçe A2 takımı da lig karşılaşmasına arkası düz olan versiyonla çıktı. İlginç bir durum bu.

8 yorum:

TribunselSevda dedi ki...

Ben beğendim aslında ama asla arka ve ön full çubuklu olan formanın yerini tutamaz..Çünkü gerçek çubuklu dediğin öyle olur.

Burak Eken dedi ki...

Bence dünkü forma, ligde giyilenden daha güzeldi.

maRco dedi ki...

allahım menemenin adı geçti yazıda ama harbi utanıyom oturduğum yerdeki takımın direk fb özentisi olduğu için, bir şeyiyle değil her şeyiyle, formaya gelinirse arkası full çubuk iyi dediğin gibi kutu olayı olsaydı daha iyi olurdu

Adsız dedi ki...

bence bu şekilde çok daha güzel olmuş keşke arkasını hep düz kullansalar

Dejan dedi ki...

arkası çubuklu olmalı, kollar tam çubuklu olmalı. lacivertin rengi ali şen dönemine dönmeli. aziz döneminde sarıyı açtılar, laciverti koyulaştırdılar. kötü oldu ve en son aldığım fb formasında atkinson yazıyordu...

Selocan dedi ki...

Kolların da çubuklu olması hakikaten formayı 3 gömlek üstün yapar. 245 senedir de yapılmıyor o versiyon.

Sühan Alp dedi ki...

ligdeki gayet güzel olmuş çok sevdim fenerin formasını.
düz çubukluyla ilgili yazıyı galatasarayformalari.blogspot da bulamadım o yüzden bunu veriyorum :)

http://formadedigin.blogspot.com/2010/03/ah-nerede.html

b.p. dedi ki...

lacivert ve sarının tonları 2003-2004 sezonunda belirlendi. O zamandan beri aynı renkler kullanılıyor.

100.yıldaki çubuklu harici hep sırt tarafı sarı olmuştu. Düz lacivert formaların numaralarında da altın- gümüş kullanılıyordu. Yani 1999-2000 sezonundaki lacivert formadan beri ilk defa numaralar lacivert üzeri sarı yazıldı.