Komp


Forma markası ile özdeşleşmiş bir kaç kulüp vardır dünyada. Bazı milli takımlar da üretici firmalar ile bütünleşmiştir. Bunların en başında da Adidas-Fransa eşleşmesi gelir (di). Ancak Fransa, 2011 yılından itibaren Adidas giymeyecek. En büyük rakibi Nike; 506 milyon Dolar karşılığında 7 yıllık anlaşma imzaladı Fransa ile. Alışana kadar çok yadırgayacağım ben bu durumu. Her neyse, işin komplo kısmına gelelim.

Fransa Milli Takımı geçtiğimiz dünya kupasında adeta yerin dibine girdi. Grup sonuncusu olmasının dışında oyuncuların baş kaldırısı falan filan derken son 12 senede 2 kupa bir de final gören takımın yerinde yeller esti. Epey uzun süredir hiçbir büyük forma üreticisi üst üste dünya kupasını kazanan takımın giydiği marka olamadı. Aslında pek çok kimseye göre bu "olamadı" olmadı manasına geliyor. Dünya Kupası'nın toptan çakma bir organizasyon olduğu ve bu tip firmaların dev gelirler elde etmesi için yapıldığına inanan insanların sayısı hiç de az değil. Ben inanmıyorum, ama bu konuda yazmayı seviyorum. Demem şudur ki, fazla geriye gitmeden, 98 yılından başlayarak kazanan takımların forma markalarına bir bakalım; Fransa-Adidas, Brezilya-Nike, İtalya-Puma, İspanya-Adidas... Dünyanın en büyük 3 spor firması sırayla kupaları kazandılar ve son kupa ile bu sıralama başa döndü. Ben zaten kupa başlamadan önce başa döneceğini tahmin etmiştim, ancak İspanya'nın iyi takım olması da yardımcı olmuştu bu düşünceme. Sonuçta sıra Nike'da... Fransa'nın yeniden yapılanmasını ve iyi bir teknik direktörün başa geçmesini bir kenara bıraktım, Nike ile anlaşmanın bir sebebi var mıdır 2014 öncesi diye düşünüyorum. Hatta biraz daha ileriye giderek bu kavgaların, gürültünün, patırtının bilerek çıkartıldığını ve yeniden yapılanma bahanesi ve gelen başarının buna bağlanmasının bile düşünüldüğünü düşünüyor muyum ? Yok, ben düşünmüyorum. Ancak olursa da şaşırmayacağım. Ayrıca 2014 Dünya Kupası bir başka Nike devinin ülkesinde, yani Brezilya'da oynanacak. Onlar da daha şimdiden favori... Bu 3 firma Kurtlar Vadisi mantığı ile rakip, ancak derinlerde bir anlaşmaya imza atmış mıdır ? Bakalım 4 sene sonra göreceğiz.

2 yorum:

Burak Eken dedi ki...

Berlin'de Trezaguet penaltı kaçırmasa, Grosso da atamasa, bu yıl İspanya şampiyon olamayacaktı yani! Saçma!

Ben inanmıyorum öyle bir şey olduğuna.

Ayrıca, bu mantıkla düşünürsek, Şampiyonlar Ligi'nde de aynı şeyin olması gerekmez mi? Peki o zaman neden Şampiyonlar Ligi'nin son 3 şampiyonu da Nike'tan?

L dedi ki...

e belki de bu önümüzdeki 3 sene de adidas giyenler alıcak cl'yi. anlaşma vardır belki, deyip anti-tez olayım.