Efrasiyab

Bizim formalar (Galatasaray) pazar günü 14.30 gibi tanıtılacak. Fenerbahçe ise birkaç gün erken halletti o işi. Trabzon zaten tanıtalı bayağı oldu. Sıra Beşiktaş'ta sayılır. Onların kırmızısını feci merak içinde bekliyorum.


Bu sezonki çubuklularının en çok dikkat çeken kısmı, çubuklar eşit kalınlıkta değil. Yamulmuyorsam, daha önce Fenerbahçe'nin denediği bi'şey değil bu. Hatta ülke forma tarihinde yok belki. Şimdi onu düşünecek ya da araştıracak halde değilim açıkçası. Bunu denemeleri güzel. Milan'da filan vardı mesela. Ordan artı puan. İlaveten, geçen sezon dirsekten sonrasını sarı renk yapmaları gibi, bu kez de omuz bölgesini, 3 çizginin zeminini sarı yapmaları, formanın lacivert hakimiyetinde olmasını engelleme çabası gibi görünüyor. Renkleri eşitlemeye çalışıyorlar gibi.




Son 4 sezonun üçünde Fenerbahçe away formasını sarıyla birleştirerek sundu. Önce 07-08'de sarı-beyaz çubuklu, 08-09'da (ki beyaz forma da vardı o sezon) çok giyilmeyen enine sarı-beyaz, 09-10'da yine ve bu sefer daha kalın çubuklu bir sarı-beyaz. Geçen sezon buna başvurmadılar, düz ve şık bir beyazla o kontenjanı doldurdular.

Bu sezon ise, deplasman formalarını açık mavi ile desteklemeyi seçmişler. Benim olumlu baktığım bir seçim. Ki forma da şık. Geçen sezon 3. formalarını mavi renk yaptıkları gibi, yine bir mavi tonunu kullanacaklar. Bu formayla ilgili de 2 nokta var dikkat çeken:

1. Formanın asıl hali sağdaki mi soldaki mi bilmiyorum ama, bir şekilde beyaz değil de, açık mavi şort seçeneği olması çok iyi. Çünkü formayla ilgili yazılarda çok bahsediyoruz. Bizde açık renkli deplasman formaları hep dümdüz tasarlanıyor. Beyazsa bembeyaz. Forma renginden daha koyu bir şort rengi yapılmıyor. Ki zaten çubuklu aslında beyaz şortlu olduğu için, Fenerbahçe'nin away formasında koyu şort olmalı. Sezon içinde hangi şortu ne kadar kullandıklarını göreceğiz.

2. Türk bayrağı ve logoyu o çubukların tam üstüne kondurmuşlar, fakat bu kez de araları çok açık olmuş. Eğer yarısını beyazlı kısma gelecek şekilde koysalar, çubuklu, sarı ve şu diğer formada olduğu gibi daha oranlı bir görüntü olurdu.

Ha bir de şu fotoğraflarda tam belli olmuyor ama, formanın zemininde bi' yıldız deseni mi ne varmış. Öyle bi'şeyler. Zaten adı da "tek yıldız forma".




3. formanın adı da "altın zırh forma". Değişik bir kumaş kullanıldığı söylenmiş bu formada. İlerleyen zamanlarda nasıl bi'şey olduğunu anlarız. Lacivert ve altın birbirine uyumlu renkler. Ama burda o uyum pek yok gibi. 04-05 ya da 05-06 gibi lacivert ağırlıklı, altın eklemeli bir formaları daha vardı. Bunu çok da giyeceklerini sanmıyorum. En fazla 4-5 kez işte. Tanıtım amaçlı içerdeki maçlarda giyerler falan.




Yine bir Türk takımından, yine gereksiz, israflık abidesi bir 4. forma. Bu, zırh formadan daha az giyilir. Tabii benim bu "şu kadar giyilir" gibisinden laflarım, normal şartlardaki giyilme sayıları. Hani bizde bu işler "kafaya göre" olduğundan, bakarsın sarıyı sever birileri, ve 10 maçta giyilir. Ama daha olağan bir gidişatta, şunu 5 kere giymemeleri gerek. Ha taraftar kitlesinden seven olur çokça, satılır falan, o başka.

Son olarak da, belki en önemli nokta var. "Hepsi de aynı kalıp" demek istemiyorum, ayrıntılı foto olmadıkça, ya da ilk elden inceleme imkanı bulmadıkça. Ama 4 formanın da yaka ve omuz kısmı aynı. Yani bu olmaz. Geçen sezon da tek kalıptan ittirdiler 4 formayı. Hiç mi kimse fark etmiyor. Bi'şey demiyor buna. Ne kadar garip abi. Belki de bu açıdan, bizim Nike'a geçişimiz iyi oldu. 2 büyük takımla da dalga geçiyor Adidas sanki.

Edit:Daha önce varmış böyle bir ince-bir kalın şeklinde çubuklu. Benim de Calibra'nın yorumlardaki uyarısıyla hatırladığım şu aşağıda gördüğünüz çubuklu.

Edit 2: Bu alttaki forma kadar bariz olmasa da, 08-09 ve 09-10 formalarında da bu var.

9 yorum:

Sportman dedi ki...

Çubuklu şahane, sarı gereksiz; diğer ikisiyse çok saçma!

Mavi-beyaz formada tüm çubuklar aynı renk olsa güzel olurdu. Ya da en azından ortadaki çubuk koyu yapılarak hafif bant forma görünümü de kazandırılabilirdi. Ama böyle çok anlamsız duruyor.

Lacivert formada da gövdedeki rengin ve altının tonu çok kötü. Aynı renklerin farklı tonlarından ortaya mütiş bir şey çıkarılabilirdi ki; bu büyük talihsizlik olmuş.

Geçen sezon harika bir setin ortasında duran kötü bir çubuklu vardı. Bu sezonsa kötü bir setin içinde çok güzel bir çubuklu var. Tabii benim gibi klasik düşünceli bir adam için, home formanın düzgün olduğu her set, diğerlerinden daha önemlidir. Bu yüzden bu senekileri, geçen senekilere tercih edebilirim.

berabaskurt dedi ki...

Açıkça söylemek gerekirse benim şu zamana kadar gördüğüm en felaket seridir bu. çubuklu dışında işe yarar tek forma yok, zorlarsam biraz sarıyı katarım. zırh forma denilen garabete anlam verebilmiş değilim. mavi çubuklu olan tek renkte çubuk olsaydı iyi olurdu fakat şimdi uzaktan bulunamamış da yapıştırılmış parçalar gibi gözüküyor. çok fena çok.

Enjoy The Lappap dedi ki...

abiler zaten fenerbahçe'nin 3. formaları hep bi' zorlama, hep bi' abukluk. giymiyorlar da zaten.

Sühan Alp dedi ki...

Hadi bizim 6. 7. 8. formaları anlarım parçalıdan çok giyerdik. Bunlar giymedikleri formaları da yapıcaz diye can atıyolar resmen.

Çubuklu harika çok sevdim, de diğerlerinden kaleci formaları dahil hiçbirini sevmedim.

http://formadedigin.blogspot.com/2011/07/cubuklu.html

Hynza dedi ki...

geçen sezon formaları daha iyiydi bence. geçen sezon en beğenilen forma olan düz mavi forma, bu sezonda tutulmalıydı. macera aramaya gerek yok.

bu sezonki away forması üzerinde biraz özen gösterilseymiş (lappappa'nın dediği gibi; logo ve bayrak arasındaki mesafenin çok uzak olması, formanın ortasındaki ucube beyazlık vs.) efsane bir forma olabilirdi.

diğer iki formayı, hiç ama hiç beğenmedim. yakalı beyaz bir forma iş görürdü, ya da geçen sezonki düz mavi konulsaydı.

vvooll dedi ki...

fenerbahçe'nin 2 sezondur tüm formalarını cidden beğeniyordum. hatta kaleci formaları daha da hoşuma gidiyordu ama bu sezon ki formaları tek kelimeyle "berbat".

ps. sanırım 3 sezondur isim, numara fontları aynıydı. bu sezon onuda değiştirmişler yeni font formalardan da kötü.

Enjoy The Lappap dedi ki...

@vvooll:

6 sezondur fontlar aynıydı. rekor falan olabilir hani.

calibra dedi ki...

Lappapcığım, kalın ince çubuk olayını bu arkadaşlar çoook eskiden denemişlerdi, Nielsen'in oynadığı zamanlarda, trefoil logolu adidas formalarında..

http://www.google.com.tr/imgres?imgurl=http://img522.imageshack.us/img522/1695/199495oq6.jpg&imgrefurl=http://www.fenerbahceforum.info/showthread.php%3Ft%3D19493&usg=__gFDDAMOCz9Ybo5PGKbN9c7WNGx4=&h=368&w=550&sz=54&hl=tr&start=65&zoom=1&tbnid=KyP3n8VPqbuxSM:&tbnh=167&tbnw=275&ei=1sYmTuTIEZDNswba1rWHCQ&prev=/search%3Fq%3Dfenerbah%25C3%25A7e%2Bnielsen%26um%3D1%26hl%3Dtr%26sa%3DN%26biw%3D1280%26bih%3D685%26tbm%3Disch&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=371&vpy=358&dur=3310&hovh=184&hovw=275&tx=64&ty=193&page=4&ndsp=16&ved=1t:429,r:12,s:65&biw=1280&bih=685


ama adidas yine adamlara özgü tasarım yapmış. gel de sinir olma.

altın formaları tırt olmuş :)

Enjoy The Lappap dedi ki...

@calibra:

abi çok sağol, benim hafızanın derinliklerinde kalmış bu, hatırlayamazdım, hatırlayamadım da yazarken zaten :)