Pembo

Bağlantı
Blog geçmişinde en az 4-5 tane "Kırmızı Beşiktaş forması" temalı post vardır. Belki de anlamsız şekilde, bu formaları çok seviyorum. Bu sene de setlerinde yer aldığını öğrenince sevindirik oldum. Benim sempati duymamdan öte, hadi kırmızı olmasın, herhangi bir rengi, Beşiktaş'ın geleneksel 3. renk yapması lazım. Yani son 7-8 senelik "forma performansları" cidden çok kötü. Bu işlerden anlayan, ya da anlamasa bile az çok uyanık olan Beşiktaş taraftarları eminim şikayetçidir bu durumdan.

Henüz kırmızı hiç giyilmedi. Belki de geçen sezonki gri gibi (gümüş?) 2. devre çıkar, detay bilmiyorum. Ama şunu bi' oturtsalar, benimseseler, belli bir 3. renkleri olsa. Gerekince giyseler... İki rengin içinde boğulup kalmasalar. Bir de, kırmızıyı benimsemeyen, istemeyen Beşiktaşlılar olduğunu biliyorum. Az ya da çok. Fakat kırmızı olmazsa, diğer renkler hiç olmaz. Çünkü hani, kökeni var, kulüp armasında yer alıyor vs. Alakalı.

Bu görselde işte 4 kombinasyon var, aha katalog da bu, burada da beyaz şort ve kırmızı çorapla yer alıyor. Kırmızı şortun olmaması önemli. Çünkü bizde bu tip "başka renkli" formalar genelde tek renk olur. Bunu kırmak lazım. Mesela gri de kullanılabilirmiş, şort için.

4 yorum:

Selocan dedi ki...

4 kombinasyon mu yapmışlar lan bu formaya ? Taş yağacak kafamıza. Bir de nereden buldun bu kombinasyon resimlerini ? Katalogda yok.

Sportman dedi ki...

Eskiden Beşiktaş her sezon kırmızı forma giyerdi. Gerek duyulan maçları geçtim, İnönü'de bile kaç kere giydiklerini hatırlıyorum. Ama çok çok saçma bir şekilde, son yıllarda Beşiktaşlılar arasında kırmızı antipatisi başladı. Sebep de ezeli rakiplerinin renginin kırmızı olmasıymış. Ne güzel, kulüp tarihiyle de yakından ilişkili bir 3. renkleri var ama kullanmıyorlar!

İlginç not: Kırmızı forma, 2004'e kadar kullanıldı. 2004-2005 sezonundan beri kullanılmıyor. Ne ilginçtir ki, 2004-2005 sezonunun başında Yıldırım Demirören başkanlığa seçilmişti!

Bir de kombinasyonla ilgili kişisel yorum: Bence Beşiktaş'ın kırmızı forması düz kırmızı olmalı. Sanırım, küçükken hep öyle izlemiş olmamdan, o görüntüye alışmamdan kaynaklanıyor. O kombinasyonu Beşiktaş'la daha çok özdeşleştiriyorum.

@Selocan

Muhtemelen katalog üzerinden kopyala-yapıştır yöntemiyle hazırlamışlardır. Her ne kadar en baştaki bayağı dikkatimi dağıtsa da, bu kombinasyonlar hakkında yukarıdaki fikrim geçerli.

Teğmen Lap dedi ki...

abi nette bi yerde buldum, ekşi olabilir. sportman, dedin ya 04-05 ten beri yok diye. bildiğim kadarıyla, o sezonun başında bi kırmızı var. ama hiç giyilmiyor. resmi de yok elimde. onu çözmek gerek bi. 00-01 ve 03-04 arası 4 sezon da kırmızı var, o ara oturuyo gibi, sponsor firma değişmesine rağmen. sonra yalan işte.

aga kırmızıyı giysinler de, şortu hiç önemli eğil valla. ama dediğin gibi bi tepki oluştu. o kötü.

Sportman dedi ki...

2005 yılının başlarıydı. Star gazetesi bir gün takım posteri veriyordu. Posterin bir tarafında, Galatasaray'ın bir maçtan önce çekilmiş 11 kişilik fotoğrafı yer alırken; diğer tarafta, Beşiktaş'ın,-sezon başında çekildiği anlaşılan- geniş bir kadro fotoğrafı vardı. Beşiktaşlı tüm futbolcular, üstünde Turkcell reklamı bulunan (BJK o sezon yeni geçmişti) ve önceki sezonlarınkinden farklı bir tasarıma sahip kırmızı forma giymişti. Tabii ben o zamanlar, bu forma takıntılarına yeni yeni başlamış bir ergen olarak, sezon boyunca hiç görmediğim bir formayla orada karşılaşınca çok şaşırmıştım. Kısacası o forma, Beşiktaş'ın yaptığı son kırmızı formaydı; hiç giyilmemiş olsa da... Hikâyenin devamını zaten biliyoruz...