Ali Nazik


Evvelsi gün otobüste gelirken, (yolculuk nereye hemşerim) normalde kaçındığım yönteme başvurmayı seçtim bu kez: Koltukların arkasında bulunan mini ekranlardan film izlemek. Çoğunlukla bunu yapmıyorum, bunun yerine nedense diğer yolcuların izlediği filmlere salça olmak daha çok hoşuma gidiyor. Sessiz sessiz ve salak salak. Önce bir tane yerli film izledim, daha önce -sanırım tv'de- yarım yamalak izlemiştim. Sonra da yabancı filmlere bakınırken The Year Of The Yao diye bi'şey buldum. Nerdeyse ön koltuğa sarılıyordum. Hemen açtım. İzledim. 80 küsür dakika falan süresi var. Kendisi Yao Ming'in NBA'e draft edilişini, ABD'ye adapte olma sürecini, NBA düzenine alışmaya çalışmasını gayet iyi ve yakından anlatan bir belgesel imiş. Emekliliğini açıklamış olan Yao'nun ne kadar iyi bir oyuncu olduğunu da bir kez daha hatırlıyorsunuz bu belgesel sayesinde. Denk geldiğine sevindim, diğer türlü haberdar olmak ve izlemek zor olurdu. Böyle bir belgeseli kim, ne diye otobüs filmleri arasına sokar, cidden çok tuhaf Güntekin.

Ulan zaten NBAsizlik başa vurmuş, ümitler az. Bir de bunun gibi NBA'e direkt içerden bakan bir çalışmayı izleyince... Belgeselde Yao'nun ilk sezonunun aslında ne kadar sıkıntılı geçtiğine çok yakından şahit olunuyor. Ve ister istemez empati kurup, üzülüyorsunuz. Çünkü hiç kolay değil. Kültür farklılığı, yeni ve çok üst düzey bir basketbol ortamı, beklentiler, hissettiği baskı, başarılı olma zorunluluğu vb. Say say bitmez. Zamanla reklam çekimleri ve basının ilgisi de ekleniyor bunlara.

Belgeselde Yao ile birlikte aslında o dönemki tercüman ve hatta tam zamanlı asistanı Colin Pine da başrolde sayılır. Hayatı biraz karmaşık bir döneme girmişken, Yao'nun tercümanı olması ve zamanla onunla aralarında gelişen dostluk, bambaşka bir hayat edinmesini sağlıyor.

Önermesine önereceğim ama, bulması zor gibi. Torrenti var, fakat pek umut yok onda da.

2 yorum:

Selocan dedi ki...

Bu adam neden bu kadar erken bıraktı biliyor musun ?

Teğmen Lap dedi ki...

sakatlık abi. bacaklar daha fazla taşıyamadı sonra da. başka bi fizik belki geri dönerdi ama, 2.26 ile çok zordu. olmadı.