Camiır Nelsın


Hüseyin'in posta cevap olsun bu, bir nevi:

Jameer Nelson, evet, son maçlarda çok iyi oynuyor. Hatta daha kapsamlı bakarsak, bu sezon iyi oynuyor. Ama nasıl "iyi"? İyi var-iyi var değil mi? 40 şutta 10 isabet bulmak da duruma göre iyidir. Biz burada, bahsi geçen oyuncunun, asli görevine bakmak, daha doğrusu, takımın ondan ne beklediğine deinmek zorundayız.
Nelson hangi mevkinin oyuncusudur? Oyun kurucu. Peki bu işi ne kadar kotarabiliyor kendisi? Yüzde elli civarı bile değil. Herhangi vasatın üstü bir 2 numara gibi oynuyor genelde eleman. Takımda oyun kurma işlerini ise, çoğunlukla Hedo üstleniyor. Bilenler vardır, şu Howard'ın kankası olmasa takımda kalmaz geyiğini. Hakikaten doğru gibi yani.

E şimdi diyeceksin ki, "adam takımı yönetemiyo diye laga luga yapıyosun da, takımı Doğu'da 3., tüm Nba'de dördüncü". Ama eşeğin ayağı öyle değil be dayı. Kaan Kural söylerdi bir ara sıkça, "şutla yaşayan şutla ölür" diye. Kim söylemiş bilmiyor veya hatırlamıyorum ama, ağzına sağlık. Bu sözün doğruluğunun son ve en büyük örneği de, aha işte Golden State. Gerçi onlar "sadece" şuta bakıyor ya, neyse. Bunlarınki (Orlando) daha farklı ama, aslında daha rezil. Güya ellerinde "Nba'in en dominant kuvveti" var, ama kullanamıyorlar. Nah! Ne o en dominant, ne de kullanılabilir durumda. Çok koptum, dönüyorum.

Dün geceki performansına ben de hayranlık duydum. 9/9 ile 22 sayı. Süper. Ama bu, takımı adam gibi yönettiği, görevini yaptığı anlamına geliyor mu yine de? Hayır. Ben Orlando'nun kesinlikle böyle gitmeyeceğini düşünüyorum. Üçlük sokmakla bir yere kadar gidebilirsin. Point-guard'sız da. Basketbol, futbol kadar şansa dayalı bir oyun değil.
Bazı durumlar insanların gözünü boyuyor işte. Kimi zaman zerre fundamentalı olmayan bir pivot size Shaq gözüküyor;kimi zaman da sadece şut sokan guard, "allah, tamam bu çocuk, bunlar final oynar" gibi izlenim verdirebiliyor takımına.

Magic ne tepeye oynar, ne de bi' s...m yapar. Ha, bu Detroit gelirse ilk turda karşılarına, geçen yıl 2. turda olduğu gibi, o zaman turu geçerler tabii, onda ne var. Şut sokacaksın alt tarafı.

Resme gelince;birkaç maçtır, omuz kısmından azıcık görebiliyorduk ama, tam ne yazdığını anlamamıştık. Sadece karakter hoşumuza gitmişti. Meğer yazan buymuş. "Ol ayz on mi" ha. Aferin.

0 yorum: