Gelmiş Geçmiş En iyi 2 Forma


Dünya futbol tarihi boyunca gelmiş geçmiş, yapılmış en iyi 2 formaya bakıyorsunuz. Her yönüyle kusursuz olan bu 2 formanın 2'sini de Dünya Kupası sırasında İngiltere giyecek. Beyaz forma geçen sezon tanıtılmıştı, hatta elemelerin son yarısında giyilmişti. Son bomba ise away formaları.

İngiltere, futbol'un beşiği olmasının yanında, forma kültürünün de en gelişmiş olduğu ülkedir. Taraftarından yöneticisine herkes bilir forma kültürünü. Geçtiğimiz sezonlarda sıradan denilebilecek milli formaları vardı, anlaşılan bir üstad yeter demiş ve sazı eline almış bu son 2 formada.


İngiltere'nin home forması beyaz, away forması ise kırmızıdır. Dünya Kupasında da bu düzeni bozmadılar ve aynen bu away ve home renkleri ile gidecekler. Formaları kusursuz yapan klasik ve son derece sade görünümleri. Pek çok insan bu 2 formaya bakınca hangi tarihlerde giyildiğini şaşırabilir. Çünkü şimdinin değil ,geçmişin izlerini taşıyan müthiş 2 retro. Bir formanın muhteşem olması için, janjanlı olmasına gerek olmadığını gösteren ve tarihi yansıtan 2 forma... Forma tasarlayanlara ders olsun. Ufak bir not düşeyim; Bu 2 formayı alacaksanız mutlaka ve mutlaka uzun kollu versiyonlarını alın. Çünkü kısa kollu halleri retro halinden biraz sapmış.

Daha fazla bir şey demiyorum. Herkesin zevki kendinedir ancak ben formalardan az çok anlıyorsam, bana göre Dünya Forma Tarihinin gelmiş geçmiş en iyi 2 formasıdır bu formalar. İngilizlerin yapmalarına hiç şaşırmadım. Zaten onlara yakışırdı. Futbolcuların üzerlerinde çok daha şık duracaklar burada durduklarından.

13 yorum:

Cübbeli Lappap Hoca dedi ki...

abi çok acayip yav. yani maçları izlerken 66'dan farkı olmayacak. söylediklerine katılmıyorum diyemem.

müşkülpesent dedi ki...

yapılmış kaleci formasının da efsanevi gordon banks zamanında giyilen düz sarı olarak retro tarzda yeniden yapıldığını da hatırlatıyım.

zaten büyük milli takımlarda kalecilerin bile istisnalar dışında forma renkleri bellidir, italyan kaleciler genelde gri giyer, ingiliz kaleciler sarı, alman kaleciler de yeşil ve gri giymişlerdir çoğu turnuvada.

Cübbeli Lappap Hoca dedi ki...

evet kaleci formasının da olması daha güzel hale getiriyor.

bi de şey vardı sanırım, lev yaşin hep siyah giyermiş. kişisel hali bu tabii ama, aklıma geldi yazayım dedim.

GialloRosso dedi ki...

Ben, gelmis gecmis en iyi forma kriterlerini merak ediyorum. tabii ki zevkler ve renkler tartisilmaz ama son derece duz, hicbir atraksiyonu olmayan bir forma. (ozellikle home formasi)

Gelmis gecmis en iyi tasarim olmasi bir anketin sonucu mudur? yoksa sizin sahsi fikriniz mi?

arnawut dedi ki...

abi nerden çıktı gelmiş geçmiş en iyi 2 forma düşüncesi. hayır selocan gibi birinin dümdüz 2 kumaş parçasını gelmiş geçmiş en iyi 2 forma olarak adlandırması komik geldi bana. tabi dümdüz kumaş parçası olarak bakmak yanlış ama hiç bir özelliği yok bu 2 formanın...

müşkülpesent dedi ki...

yashin dönemini pek bilemem ama herhalde o devirde pek fazla da seçeneği yoktur :)
ama bu ingilizlerin sarı geleneği yıllardır vardır.

niye bu formalara böyle en iyisi demişler diye bir yorum getiremem çünkü bu kişisel bir sayfa ve sahibi yazarı kendi beğenilerini yazar bu arkadaş 442 nin editörü olup bunu kapak yapıp en iyi forma dese herkes karşı çıkabilir ama zevkler ve renkler tartışılmaz. şöyle bi düz beyaz gs forması olsa ömür boyu giyerim o ayrı

Cübbeli Lappap Hoca dedi ki...

hani 95-96'daki beyaz gibi mi :)

müşkülpesent dedi ki...

sion maçındaki gibi beyaz bir forma 97-98 olması lazım

Selocan24 dedi ki...

@ Giallo Rosso

Tamamen benim kişisel zevkim. Bir anket sonucu değil :)

Ben hep sade formaları sevmişimdir. Ayrıca klasik görünümü de benzersiz. Formalar gerçekten forma olalı, yani 80'lerin sonundan itibaren yapılmış en iyi formalar diye düşünüyorum. Tabi benim kişisel fikrim bu.

Cübbeli Lappap Hoca dedi ki...

@müşkülpesent:

abi sion maçındakini kastettim işte, sezon karışmış olabilir:)

Selocan24 dedi ki...

95-96da da tek maçlık 1 beyaz formamız vardı. Ama o lig maçıydı. Sion forması ise zaten efsanedir. Ben de katılıyorum bu İngiltere formasının aynısı olsa arma GS arması olsa. Torunlarımın çocukları için bile alırım giyerler.

calibra dedi ki...

Formalar gerçekten çok güzel.

Özellikle canlı hali :)

Kumaşı falan inanılmaz bu arada.

Kırmızısını da alıcam sanırım.

Çok güzel...

selim dedi ki...

o zaman tasarımcılara falan boşuna para veriyo bu adamlar alıcaksın bi tane yakalı uzun kollu tshirt üstüne bas iki tane arma hadi selametle,bunlar benim gördüğüm en kötü formalardan açıkçası.Bana göre gördüğüm en iyi forma bu yıl dünya kupasında fildişinin giyeceği forma

linki de burada
http://s692.photobucket.com/albums/vv282/footballer2012/CoteIvoireA_73600413pr.jpg