3 Güzel


Bir alt başlıkla ilgili yazmayacağım :) Şu sıralarda devam eden Portsmouth-Chelsea maçını, daha doğrusu o maçta olanlar hakkında yazacağım. Bizim ülkemizin futbolu ve futbol kültürünü gördükçe, hakikaten İngilizler bana tanrı gibi geliyor. Şeytan diyor ki, bırak bu ülkede futbol izlemeyi, git Portsmouth'tan al kombineni, Championship'te izle maçları. Biri Premier Lig'in sonuncusu ve ilk küme düşen takımı, haftalar öncesinden belliydi küme düştükleri. Puanları 19. Diğeri Premier Lig'in en tepesindeki Chelsea, şampiyon oldular. Puanları 86. Neredeyse 70 puan fark var bu 2 takımın arasında.

Bu 2 takım şu saniyelerde FA cup, yani İngiltere'nin en prestijli kupasında final oynuyorlar. 2 takımda tepeden gelmedi bu finale. Portsmouth ligden düşmesine rağmen bu kupaya asıldı ve aslında fena takım olmadığını gösterdi. Karşısındaki takım zaten bu senenin en iyisi. Bu İngiltere'de ilk defa olmuyor. Her sezon mutlaka bir kupada, bir sürpriz takım en az çeyrek finale kadar geliyor. Çokça da yarı finale kalıyor. Bu da İngiltere'nin aslında ne kadar güçlü liglere sahip olduğunun göstergesi. Bana göre Championship'teki çoğu takım, hatta 2. ligdeki pek çok takım şuan bizim Süper Lig'de mücadele eden takımlara kök söktürür. Ayrıca herifler futbol güzelleşsin ve bütün takımlara eşit şanslar verilsin diye kasıp duruyorlar. Yani bu sürpriz dediğimiz finaller, aslında sürpriz değil. Bir de bizim kupa karşılaşmalarına bakıyorum, hatta lig mücadelelerine. O kadar çirkin ve pislik bulaşmışki. Son kupa düzenlemesi zaten başlı başına küçük takımları eleme amaçlı hazırlanmış. Çok iğrenç bir futbola sahibiz. Bir Portsmouth'un mücadelesine ve buraya gelme rotasına bakıyorum, herifler küme düşüyor. Bir de bizde şampiyonluk mücadelesi veren takımların futboluna ve bulaştığı pisliklere bakıyorum. Yazık...

Bu maçın bir diğer güzelliği ise formaları. Her 2 takım da gelecek sezon giyecekleri formalar ile çıktılar maça. Portsmouth küme düşmesine rağmen yaptı bunu. Bizler gibi şampiyonluğu beklemiyorlar yani. Hatta Portsmouth'un forma markası değişmesine rağmen yaptı bunu. Chelsea de, her 2 turnuvada final oynama şerefine çekti yeni formasını. Biz de özeniyoruz işte uzaktan uzaktan.


3. güzellik, şu resme bakar mısınız. Kareye girmiş ilk 4 insanda da, gelecek sezon forması. Haftalar öncesinden zaten satışa başlanmıştı. Yani bu adamlar yaz için şimdiden ekstra forma gelirlerini cebe atıyorlar. Biz Temmuz'da tanıtırsak yine hiç şaşırmayacağım. Tabi takımın satışa çıkartmasından çok, taraftarların yeni formaları çat diye hemen edinmeleri de ayrı bir güzellik. Bizde her sene bambaşka üretilen parçalıya "her sene parçalı mı alacağım yeaa" diyenler varken, herifler dümdüz masmavi formayı her sene, hem de daha sezon başlamadan alıyorlar.

Bu maçın skoru hiç umrumda değil, skora gelene kadar o kadar şey varki. Bu arada 45 dakikada Chelsea'nin 5 topu direkten döndü. Bakalım maç sonunda bu sayı kaç olacak ?

2 yorum:

ahmetcan_48 dedi ki...

Çok demişsin selocan başkan. Ama maalesef bizim daha o düzeylere gelebilmemiz için değil 40, 140 fırın ekmek yememiz gerekiyor.

matthias chevalier dedi ki...

Ekmekle olmaz o iş hocam, başka bir şey yedirmek lazım bizimkilere.