Titrek


Nike'ın bu sezon Titrek bir strateji izlediğini farketmişsinizdir. Umbro'nun 90'lar başlarında şimşek tarzı formalar yaptığını hatırlıyoruz. Nike yaklaşık 20 sene sonra aynı maceraya atılayım demiş. Bu arada bizde formaları nasıl GSStore tasarlıyorsa Juventus, Inter, Man U vb... yani Nike kulanan takımların formalarını Nike tasarlıyor herhalde. Çünkü pek çok takımın tesadüfi bir biçimde şimşek tarzına bürüneceğini zannetmiyorum. Ayrıca Man U'nun away forması ile, Juve'nin kaleci formasının birebir aynı tasarımda olduğunu düşünürsek, ki Juve'nin kaleci forması kalıbı Nike'ın kaleci formasından değil, Nike'ın tıpkı Adidas'ın kalıplarında olduğu gibi, önceden hazır bulundurduğu tasarımları var demek ki. İsteyen hiç uğraşmadan bu hazır Nike tasarımlarını formalarına işliyorlar demek ki (dikkat, kalıp değil)... Her neyse Nike'ın şimşek sevdası Werder'in formasında en üst seviyeye çıkmış. Galatasaray'ın 91-92 sezonu şimşek formasına akıl almaz benziyor. Şimdi adamlar 20 sene önceki tasarımı kullandığı için küfür mü etsek, yoksa omuzlara mı alsak bilemedim.



Sevgili Arda Er'e paylaşımı için çok teşekkür ederim.

4 yorum:

Sportman dedi ki...

Nike'ın şimşek sevdası, birkaç ay önce, Slovenya Milli Takımı'nın formalarında ortaya çıkmıştı. Onlarınki de Werder'in formasını andırıyor.

Enjoy The Lappap dedi ki...

benden çok yaşıycaksın lan, ben de tam onu yazmak için girdim yorumlara. gerçi onlarınki kültürel bi mevzu, bayrakta da var. 2002 formasında da vardı bu desen.
werder ağır sıçmış abi bu sene.

arda er dedi ki...

Ben arda er. Teşekkür edilecek birşey yok ben sadece nette bulduğum resmi sevgili selocana gönderdim. asıl ben teşekkür ederim.

yıldırım dedi ki...

nike hiç bi zaman, adidas'ın 3 çizgisini takip etmez.. her sene nostaljik veya özgün formalar çıkarıyorlar.. werderin forması da muhteşem bi tasarım olmuş.. bana da bizim 91 formayı hatırlattı.. fakat o sene celtic away forması şekil olarak bizimkiyle aynı ama renk olarak werder formasına daha çok benziyordu.. ikisini biraraya getirdim linkten bakabilirsiniz.. http://www.ressim.net/show.php/1506230_werder-celtic-91.jpg.html

Bu arada bizim store forma tasarlamıyo, sadece adidasın kalıpları üzerinden renk seçimleri yapıyo.. o noktayı atlamayalım..