Görünmez


Dünya Kupası süresince en çok dikkatimi çeken 2 forma, Hollanda home ile, İngiltere'nin 2 forması oldu. Bu formalarda pek de tercih edilmeyen, biraz da riskli bir yöntem kullanılmış. Formaların başat özelliklerinden olan belirginleştirme, bu formalarda bazı detaylar için tam uygulanmamış ve ortaya ilginç sonuçlar çıkmış.

Hollanda'dan başlayalım-doğal olarak. Hollanda'nın başvurduğu yol, Federasyon ambleminin kenarlarındaki muhtemelen siyah olması (bu kreasyon için diyorum) gereken dış çerçevenin belirgin olmaktan çıkarılması. Aşağıdaki resimde gördüğünüz gibi bir turuncu, bir de dışta beyaz olmak üzere 2 şeritli bir çerçeve var fakat, turuncu renk malum, o beyaz şerit bi' işe yaramıyor.


Ve ortaya çıkan görüntü şu oluyor:


Biz de öyle bir görüyoruz ki, sanki amblemi dış çerçevesiz, öyle alıp koymuşlar. Halbuki değil. Yapmak istediklerini başardıklarını görüyoruz. Zaten basitçe düşünürsek, Nike'dan beklenebilecek bir hamle. Ama Umbro cephesindeki daha da ilginç belki de.

xxx



Umbro'nun yaptığı ise daha beklenmedik. Onlar, zaten bir tane olan, İngiltere'nin tek Dünya Kupası şampiyonluğunu simgeleyen yıldızı forma rengiyle aynı yapmışlar. Şimdiden söyleyeyim, resimleri büyüterek bakmalısınız. Bu halde hiçbir şey belli değil. Bir tek 2. resimde az çok anlaşılıyor.


Selocan daha önce İngilizlerin bu kupadaki kreasyonunun ne kadar iyi olduğundan bahsetmişti. Bu çok riskli ve zekice aynı renk yıldız detayıyla beraber, daha güzel ve değerli birer forma haline geliyorlar.


Bir de;sanırım İngilizler de Almanlar gibi away formayı gerçek haliyle giymedi sanırım değil mi? Hatırladığım kadarıyla giymedi, kırmızı şortla giydiler 1 ya da 2 kez-bir garanti, Almanya maçı işte. Zor geldi şimdi, bilen bi' söyleyiversin bea.

Şimşek Edit:Evet, mstar1 doğruladı. Bir de Slovenya maçında öyle giyilmiş, etti 2. Lan büyük bloglarda olur böyle ani cevaplar filan, sınıf mı atladık lan noluyor, biri bi'şey söylesin. Götüm kalkıyo' bak.

4 yorum:

mstar1 dedi ki...

Evet. İngiltere iki (Slovenya, Almanya) maçta kırmızı forma, kırmızı şort kombinasyonlarıyla oynadı.

L dedi ki...

eyvallah hocam, ekledim düzelttim.

Dil çıkaran oğlan dedi ki...

benim bildiğim kadarıyla ingilterenin formalarındaki yıldızın bilerek formayla aynı renk yapıldı. Dünya kupasını aldıklarında yıldızları olmadığı için olduğunca o formaya benzetmeye çalışmışlar. ne diyelim tipik ingilizlerin farklı olma isteği:)

L dedi ki...

valla o zaman harika düşünmüşler. düşünsene bi, maçı izleyen herkes düşünüyor (3 kere düşünme fiilini kullandım amk be), lan nerde bizim yıldız diye. ben de kollara filan baktım önce ama, yok.