Billur



Okumaya başlamadan önce Salinger ve Çavdar Tarlasında Çocuklar'ı, ve hatta Holden Caulfield'ı çok abarttıklarını düşünürdüm. Gereğinden fazla büyümüş isimler olarak gelirdi. İçine girince yanıldığımı çok acıklı bir şekilde anladım. Ama pişmanlık çok sürmeden sevince ve minnete dönüştü. Bir yazarı geç keşfetmek böyle işte. Hem bayılarak okursunuz, hem de bir yandan "lan niye daha önce..." dersiniz. Ama demek ki doğru zaman, o zamanmış.

Elimizdeki "Salinger mirası" da yetmiyor işte. Bu kitap benzeri eserler ya da hakkında yazılmış yorumlar, makaleler lazım bünyeye. O yüzden böyle bir kitabın çıktığını öğrendiğimde mahallede tura çıktım. Fakat tur bitip eve geldikten sonra fiyatı görünce de ekrana kafa attım. Yani -internetten- indirimlisi bile 25 lira. Çıkalı birkaç ay oldu. Daha birkaç on ay bekleyeceğim sanırım. Ya da belki yolda falan bulursak...

Şu yazı vesilesiyle yeniden kafamda hortladı bu kitap. Cidden o kadar iyiyse, sabırsızlık artacak. Okumalı bi' an önce. Türkçe'de de böyle pek Salinger incelemesi-biyografisi yok bildiğim kadarıyla. Eğer varsa, bilen bi' haber ediversin. Ayrıca bu kitapla ilgili şu ve şu yazıları okumanızı da tavsiye ederim.



Bağlantı

2 yorum:

seymourglass dedi ki...

Notos geçen sene bir sayısını ayırmıştı Salinger'e, sipariş etme şansı falan varsa isteyebilirsin, çok da başarılıydı.

L dedi ki...

o sayıyı almıştım. şimdi diyeceksin ki "o zaman yazıda niye bahsetmedin?", unutmuşum :) dediğin gibi çok iyi sayıydı. yazıya da ekleyeyim unutmadan, sağol.