Henderson


Barış Tut'u bu kitaptan önce çokça Kocaman Bir Adam isimli kitabından biliyordum. 'Biliyordum' dediğim de, kitabı okuduğum için değil. Çok denk geliyordu sağda solda. Bu kitabı geçenki Sahaf Festivali'nde gördüm, tereddüt içinde yüzerken, sağolsun İlker Yılmaz gereken iteklemeyi "Barış Tut iyidir"le verdi ve ben de aldım.

Açık söyleyeyim, çok matah bi'şey beklemiyordum. Ama özellikle ilk yarısı itibariyle, beklentimden çok yukarıda bir kitap buldum elimde. Şöyle genel bir bakıldığında, uzun süreye yayılmış bir anlatı var, ve daha hacimli bir kitap olabilirmiş. İlk başlarda kullanılan dil, kitabın geri kalanında görülmüyor. Ve bu bayağı canımı sıktı. Ekşi'de şöyle bir yorum var kitap hakkında, ki çok acımasız buldum. Benzerlikler var, ama böyle değerlendirmek haksızlık olur.

Kitap biraz aceleye gelmiş gibi. Hele bazı dönemler birkaç cümlede geçiliyor. Özellikle yazarın çocukluğunda futbolla tanıştığı ve futbol sevgisinin arttığı kısımlardan sonra, hiç çekilmiyor.

Yine de her türlü öneririm bu kitabı. Sonuçta buna benzer, yerli yazarların memleketteki futbol dünyasını analiz ettiği, ya da çocukluğundan itibaren futbolla ilişkisinden bahsettiği hatta spor medyasına eleştiriler getirdiği kitaplar az. O yüzden, bulmanız biraz zor olsa da, tavsiye ederim Futbol Nedir Ki'yi.

0 yorum: