Çatlak


Şu gördüğünüz resimde yapılan eylem, hem bir "alley-oop", hem de "buzzer-beater". Nasıl oluyor demeyin de, Nba.com'a girip izleyin videoyu, dünün Top 10'unda da var, bir numarada. Bunu yapacak 2-3 oyuncu var işte. Tabii pası veren adamın da payı büyük (ki bu kişi gariptir, Bobby Simmons),kaçıran savunmacının da ama, ne olursa olsun bu az iş değil. Smaca ters kalkıyorsun, kaçırsan ne olacak? Cesaret işi yani.
Bu ara Nba'de böyle hararetli maç sonları çok oluyor. Portland-Houston maçında olanları yazmıştım sanırım geçenlerde, bu da ikinci büyük örneği oldu. Arka arkaya 2-3 buzzer atılıyor, "kazandım" sanan göt üstü oturuyor vs.

Bu alley-oop'un öncesinde bir rezillik var, onu anlatacağım, hem konuyu ayrıntılı işlemiş de oluruz.
4.6 saniye var, Toronto topu, skor da 127-124. Üçlük lazım. Peki kenardan başlatan kim biliyor musunuz? Kapono. Yani bu ligin en iyi 5 üçlükçüsünden biri, ben gene iyimser söyledim, belki de en iyisi. Verdiği adam Anthony Parker olabilir, oyunu başlatıp topu geri alacak da olabilir, ama bu tercihin kesinlikle yanlış olduğunu düşünüyorum. Neyse ki Parker şutu soktu da, bunun pek üstünde durulmayacak.
Bunun ardından, kaldı 2.1. Kenardan Simmons başlatıyor topu, o arada Calderon bir an kaçırınca Vinsanity'yi, Simmons'a da helal olsun, kendisinden beklenmeyecek bir kurnazlık, hemen topu fırlatıyor, ve maç Nets'in.
Smaçtan sonra kasılması tabi apayrı Carter'ın. Artis pezevenk.

0 yorum: