Dursun


Biz de suyun öteki tarafı olarak maç önü küçük 1-2 şey yazalım bakalım. Yaklaşık 1 aydır, bilen bilmeyen, Messi'yi ve CR7'yi youtube'dan izleyen milyonlarca insanın konuştuğu tek konu bu klasiko oldu. Neyse millet konuşa dursun biz biz işimize bakalım.

Millet konuşa duruyor ama abuk muhabbetler de dönmüyor değil. Yok geliyoruz, sikeceğiz. Bu maçı söke söke değil, ske ske alacağız falan. Sanırsın buradan otobüs kaldırıp harbe gidecek ultrAs Türkler.

Derbilerin favorisi olmaz lafı külliyen yalandır ağalar. Derbilerin (Eğer FB-GS derbisi değilse tabi) favorisi ev sahibi takımdır. Açın bakın 150 senelik futbol tarihine, istatistikleri görün. Şimdi ateşli taraftar skeceğiz, alacağız, falan diye dursun bu maçın favorisi Barcelona'dır. Daha iyi oynadıklarından falan değil, ev sahibi oldukları için. Jose'yi biliriz hepimiz. Özellike Barça taraftarı bizden de iyi bilir. Oraya giderken kafasında kazanmak 2. planda olacaktır. İlk plan kaybetmemek. Mantıklı olan da odur zaten. Dünyanın şuanda en iyi futbolunu oynayan takımının evine gidiyorsun. Hurraa diye bizim ateşli taraftarlar gibi gidersen, seni ters yatırıp geri gönderir Katalanlar. Jose zaten bunu iyi biliyor. Olayı kaybetmemek olacak. Fakat geçen seneki Inter'den farklı olarak, hem lig maçı olması, hem de Real'in kadrosunun çok daha kaliteli olması sebebiyle skik bir maç izlemeyeceğimizi düşünüyorum.


Şimdi dallama katalan taraftarlarımız diyecekler ki. "E Jose bu zaten, takımı şöyle oynatıyor, böyle oynatıyor. Anti futbol, gol yememe, skora yatıyorlar. 2 at bir yat Jose... O taraftarların yüzde 98'i zaten Real Madrid maçlarını izlemiyor. Real Madrid'in bu sene Barcelona kadar güzel futbol oynadığını bilmiyorlar. He bilen Barçalılar da zaten kabul etmez de, bu kimin umrunda. Anti futbol oynatan Jose'nin takımı sizin uzay takımınız ile aynı gol sayısına sahip ve 6 gol yemiş bu kadar haftanın ardından. Katalan taraftarlar ağızlarına 2-3 senedir yapışmış olan aynı sözleri Jose için söyleyedursunlar adamın bu sene takıma oturttuğu güzel futbol ligin son haftasına kadar sürecek. He bu Barcelona maçında ne olur. Belki 2 at bir yat Jose olur, bu sezonun tümünün gerçeğini değiştirmeyecek. He bu maç Barcelona favoridir ve Jose kaybetmemeye gidecektir. Kaybederse de ligin 2. yarısı bu maçın rövanşı var zaten. Rövanşların kazananının bu adam olduğunu da Barça taraftarı bilir. Bir de tabi ligin 2. yarısı evimizde oynayacağız. Çalıştırdığı 4 takımıyla da kendi sahasında henüz kaybetmediğini biliyoruz. Son gülen iyi gülecektir.

Real taraftarı Barça taraftarı falan bir kenara. Adının hakkını veren bir maç olsun. Şöyle izlerken dikelelim. İlk resim de hediyemiz olsun.

5 yorum:

kartalizma_okan dedi ki...

bu ilk resimde burası bizim çöplüğümüz imajı mı veriliyor?

Niyedir bilemem ama bi türlü ısınamadım bu barçaya yıllar oldu kanım çok kaynamaz. Real'in başına da jose gelince tarafım Real oldu! Madritistaa :)

Selocan dedi ki...

Yok abi şampiyon olduğumuz sene şampiyonluğu Barcelona maçından öncesinde garantilemiştik. Onlar da sağolsunlar biz sahaya çıkarken alkışlamışlardı.

vakilinchuk dedi ki...

Bu postu yeni görüyorum. Şimdi, 5 attık diye demiyorum, Barcelona Real Madrid'den, daha iyi futbol oynuyor ve daha iyi bir takım. Real kapalı oynamıyor ve bol gol atıyor ama oyunu Barça ile boy ölçüşecek seviyede değil. Birbirimizi kandırmayalım. 5 atmadan öncede bu böyleydi, 2. yarı olurda-hiç sanmıyorum-Real ligi ve rövanşı alırsada bu böyle olacak. Xavi-Iniesta jenerasyonu bitip, yeri dolmayana kadar bu böyle olacak, çok rahat söyleyebiliyorum bunu.

Birde şahsen tahminim, yanlız ve ancak 2. yarıdaki el clasico'ya lider çıkarsa Real Madrid şampiyon olabilir. Aksine pek ihtimal vermiyorum...

Selocan dedi ki...

@Vakilinchuk

Baba bunları yazıp rahatlamana gerek yok, biliyoruz zaten şimdilik Barcelona'nın çok daha iyi futbol oynadığını. Bunu yazıyorum zaten ben genelde yazılarımda. Hatta burada da yazmışım bak.

Her takımın yakaladığı güzel jenerasyonlar vardır. Barcelona'nın farkı bu jenerasyonu 30 senelik inadına göre yetiştirmesi. Hepsi de iyi futbolcular. Jenerasyon bitince de ben Barcelona'nın farklı oynayacağını düşünmüyorum. Fakat oyuncu kalitesi tabi ki çok önemli. Barcelona'nın da elbet tökezleyeceği zamanlar olacaktır. Daha iyi takım evet, ama şimdilik daha iyi bir takım. İzleyin keyif alın derim.

vakilinchuk dedi ki...

Ben rahatlamaktan ziyade, postta geçen "Real Barça kadar iyi top oynuyor, Barça daha iyi takım olduğu için değil, evsahibi olduğu için favori" cümlelerine istinaden söylemiştim :). Son yorumunda ayrıldığımız bir konu yok, eyvallah.