Tarihin En İyisi?


Bu ay yine "ayın sonunda dergi alma" performanslarımdan birini sergiledim. Adamlar yeni ayın dergisini bitirirken, ben o ayınkini yeni alabiliyorum. Muhtelif sebepler işte. Tabii böyle olunca, yeni ayın dergileri de kayıyor, o kötü. Neyse.

Nba Türkiye'de bir yazı. İşte Parker ve Manu gelmiş-geçmiş en iyi guard ikilisi olabilir mi. Şimdi bunu zart diye duyunca/okuyunca tabii "höst lan, olur mu" diyorsun. Ben de öyle dedim, merak etmeyin. Ama yazıyı okuyunca, ve düşününce, son yılları, bu adamların yaptıklarını göz önüne alınca, son olarak da bu oyuncuların yaşlarını ve daha yapabileceklerini tahayyül edince işler değişiyor.
En iyisi değil ama, kesinlikle en iyilerden biri bu ikili. Bu kesin.
Yazıda pek değinilmiyor belki ama, ben değineyim. Bu ikilinin tarihin en iyi guard ikililerinden biri olmasının en güzel kısmı olması ne biliyor musunuz? Bu "duo"nun uluslararası olması!!!
Bunların biri fransız, diğeri de arjantinli. İnanılmaz. Biri bile yabancı olsa harika olur, ama ikisi de uluslararası oyuncu. Bu da Nba'in ilerde ne kadar daha "küreselleşeceğini" gösterir canlar.

Kötü kısmı ise şu (bu da yazıda geçmiyor, nasıl geçsin ki, bu tip yazılarda övülür de övülür genellikle yazı konusu olan şey) :bu ikili, Nba'in en küçük pazarlarından birine sahip olan bir takımda oynuyor. Neredeyse bir kasaba takımı olan Spurs'te. Yani bu ikili, ne bileyim, bir New York, bir Los Angeles takımında oynasa, belki bu iddia ilk şampiyonlukta ortaya atılırdı. Ama Spurs işte. Spurs "Spurs" olduğu için, Tim Duncan'ın tarihin en büyük 4 numarası olduğu rahatça söylenemiyor. Duyulduğunda yadırganıyor bu iddia. Ama öyle. İster katıl, ister katılma. Aynı mesele yani.

Bilmiyorum, belki de bu iddia klasik bir Nba dergisi safsata/abartmasıdır. Çok gördük, adam playoff'lar başlarken, bildik amerikan pervasızlığıyla "göreceksin dostum, Suns alacak bu kez, kaçarı yok". Lan adamlar ilk turda elendi, şimdi ne olacak? Bu adam Slam'de çalışıyor, ama biz bu blog'da yazıyoruz. Siksinler böyle işi.

"Tarihin en iyisi" çok ağır bir iddia. Zaten çoğu kişi buna katılmayacaktır. Onlar bu ikilinin tarihin en iyilerinden olduğuna da katılmayacaktır, bu onların dangozluğunu gösterir tabii. Bu işlerde objektif olacaksın.
Ama ağır iddia olması, yanlış olduğunu göstermez ki. Ben katılıyorum, en iyi olmasa bile kesinlikle en iyilerden biridir bu ikili Nba tarihinde. Ve bu adamlar henüz çok genç. Hele Parker, henüz 25, ve 3 yüzüğü var. 4 olması da yakın-belki daha da fazla olacak. Manu desen, belki de Dünya'nın gördüğü en kariyerli oyunculardan. Almadığı kupa, erişmediği başarı yok. Benchten gelip 19.5 sayı ort. ile oynuyor bu sezon. Deli gibi verimlilik puanı var.
En iyilerden biri olmadığını iddia eden ancak Fb'li biri olabilir. Malum, onların hayatı bir şeyleri çekememek ve itiraz etmekle geçiyor.

Bir Spurs'lu olarak, bu ikilinin dinamizmi ve gençliğini düşünüp, üstüne Td'nin de birkaç sene daha üst düzey oyunda kalabileceğini ekleyince, kendimi iyi hissediyorum.
Sonuçta, bir Cavs'li, potansiyel-tarihin en iyi oyuncusu'na sahip ama, kendini rahat hissedemiyor. Çünkü tek kişiyle, en fazla Nba finaline gidebilirsiniz. Maalesef. Şükretmeliyim sanırım.

0 yorum: