Jan Johannes Vennegoor of Hesselink


Sırtına yazdırdığı soyadı ile JVOH, dünyada bir rekoru elinde tutuyor. Sezon başında Celtic'den Hull City'e transfer olan Hollandalı'nın, sırtına yazdıracağı isim konusunda takıntısı varmış. JVOH bütün soyadını formasına tam olarak yazdırmak istermiş hep. Zaten Celtic'de de epey yer kaplayan ismi, Premier Lig'in katı forma kuralları gereği daha da bir yer kaplamış Hull City'de. Sezon başında küçük puntolarla ismini yazmışlar (alttaki resim), ancak Premier Lig yönetiminden veto yemişler. Bu sebeple Ligde standart olarak kullanılan font şekli ve punto büyüklüğüne geri dönmek zorunda kalmışlar. Kesin Hull City'li yetkililer "abi kısaltalım şunu biraz" demişlerdir, ancak takıntılı herif, bu konuda kesin kararlıymış. Köklerine bağlı biri anlaşılan.


Köklerine de baktım :). Ufak bir araştırma yaparak, bu oldukça uzun soyadın hikayesini öğrendim. Bu adamın kökleri, 17. yüzyılda Hollanda'nın Enschede bölgesinde yaşamış 2 çiftçi aileden geliyormuş. Bu 2 aile üyelerinden bazıları birbirleri ile evlenip ailelerin birleşmesine sebep olmuşlar. Bir ailenin soyadı Vennegoor iken, diğerinin soyadı da Hesselinkmiş. O zamanlarda sınıf farklılıkları da olduğundan, herhalde yüksek sınıftan bir aile ile evlenirse daha düşük sınıftan bir aile, evlilikte yüksek sınıflı ailenin soyadını almak herkes için daha yararlı olurdu. Ancak Hesselinkler ve Vennegoorlar aynı statütede insanlarmış. Sonuçta 2 aile de 2 soyaddan birini seçmektense, ikisini birlikte kullanma kararı almışlar. Bu 2 soyad arasındaki "of" da "veya" bağlacı görevi yapıyormuş. Yani Türkçeleştirirsek; Jan Vennegoor veya Hesselink manasına geliyor.

Brezilyalıların da böyle bir olayı var. Mesela doğan çocuklar hem anne hem de babanın soyadını aldıkları için, tren gibi uzun oluyor isimleri. Genelde de çift isimli oldukları için iyice uzuyor Brezilyalı adlar. Ancak hemen hemen hepsi kendilerine bir kısaltma veya takma isim buluyorlar, yani bu Holandalı gibi hepsini yazacağım takıntısı yok hiçbirinde. Formasına bu kadar uzun yazdırmasaydı JVOH, aslında dünyada da görülen bir hikayesi var anlayacağınız. Bu arada iyi ki 2 ismimi de soyadlarımla birlikte yazdırayım dememiş, yoksa tam bir çember olabilirdi formada.

Bu arada konudan hafif sapıp Brezilyalıların takma adlarından bahsetmişken, bir şeye değinmeden edemeyeceğim. Bir ara Star Tv'de Brezilyalıların gerçek adlarını söyleme furyası vardı. Ya da soyadlarını söyleme. Bu furya zamanında, Kaka'ya Kaka Leite gibi anlamsız bir isimle hitap ediyorlardı. Tamam adamın soyadı Leite, ancak Kaka onun takma ismi, isminde Kaka'dan eser yok (Ricardo Izecson dos Santos Leite). Zaten adam bizi yormamak için kendine takma ad vermiş. Sen Kaka Leite deyip kafamızı iyice karıştırıyorsun. Takma ada soyad eklenir mi ?


Peki ya formasında en kısa isimli oyuncu kim ? Tek harfli biri yoksa Jo en kısaların başında geliyor olsa gerek (Uzakdoğulularla kapışabilir). Pardon Jo Alves.

7 yorum:

Sportman dedi ki...

Hull City'de yetkili olsam, inadına, formasına "Jan" yazdırırdım. :)

ahmetcan_48 dedi ki...

Ab, fenerde de 6 yıl önce bir rus vardı Besçasnik diye. Adamın isminin Rusçası ferman gibiydi yahu.

maRco dedi ki...

aynen ya jo bildik senelerce jo alves oldu gelince, elano dediğimiz adam elano blümer oldu haa bide cassio lincoln var demi

Cübbeli Lappap Hoca dedi ki...

@marco:

işte nasıl bir spor medyasına sahip olduğumuzun en güzel belirtileri.

müşkülpesent dedi ki...

eskişehirde koray arslan k.a yazdırıyor formasının arkasına

Selocan24 dedi ki...

Onun noktaları da var ama :)) a.k.

Selocan24 dedi ki...

@maRko

lincoln'e Cassio Lincoln demek saçma dediğin gibi, ancak Elano Alman asıllı bir Breazilyalı olduğu için onun ismi normal yani klasik Breazilyalı adı yok :) Elano Ralph Blumer gerçek adı.