Reklam


Türkiye'de son zamanların yükselen değeri Barcelona'nın, yazın yapılacak başkanlık seçimlerinde Laporta ile çekişecek olan bir diğer başkan adayı Sandro Rosell, seçildiğinde formalara reklam alınabileceğini söylemiş. Barcelona kurulduğudan beri hiçbir zaman formasına reklam almadı. 2006 yılına kadar da göğüs kısmı bomboştu. 2006 yılında UNICEF'in reklamını yapmak için orayı doldurdular ve bu durum Beşiktaş'ın sırtına aldığı reklamlar gibi de değildi. Barcelona UNICEF'in ismini formasına işlemekle kalmayıp, her sene 1,5 milyon euro (ya da dolar) civarı bir para yardımı yaptı bu vakfa. Yani lafta kalmadı.

Sandro Rosell ise, dünyanın son bir kaç yılda karşılaştığı zor yaşam şartlarından ötürü, kulübün ekstra gelir sağlamak adına formalarına reklam alınabileceğini söylemiş. Futbol kulüpleri arasında Real Madrid'in ardından gelir olarak 2. sırada olan Barcelona, bu büyük başarıya göğüs reklamsız ulaşmış durumda. Bu başarıda en büyük pay sahibi de kuşkusuz Laporta. Eğer olur da göğse reklam alırlarsa Real Madrid'i bile geride bırakacaklardır gelir sıralamasında ve zirveye çıkacaklardır.


Bu arada Laporta 2003 yılında Barça başkanlığına geldiğinde Sandro Rosell de Laporta'nın ekibindeydi. Yani aslında bu büyük ekonomik ve sportif gelişmede onun da çorbada epey bir tuzu var. Hatta Rosell Ronaldinho'yu kulübe kazandıran kişidir. Real Madrid'in Beckham'ı almasından sonra Rosell de R10'u Barcelona'ya getirdi. O zamanların Haldun Üstünel'i anlayacağınız. 2005 yılında Rosell, Laporta ile tartışıp kulüpteki görevinden ayrıldı. Kısacası eski dostlar şimdi rakip oldular.

Tabi ki kulüp yönetimleri bir ekip işidir. Herkesin görevini en iyi şekilde yapması gerekir. Bunun sonucunda da en büyük övgüyü doğal olarak başkanlar alır. Laporta Barcelona'yı en zengin kulüplerden biri haline getiren adam. Ekstra olarak da, sportif başarı ve şu an Dünya üzerindeki en iyi futbol oynayan takımın başkanı. Kısacası hem mali, hem de sportif olarak Lale Devri'nde Barcelona. Bu adamın karşısına seçimlerde rakip çıkması açıkçası şaşırtıcı. Nasıl ki Aziz Yıldırım'a karşı bir rakip çıkamıyor veya Adnan Polat'ın karşısına çıkan bir rakibin olması saçma, Laporta'nın karşısında bir rakip olması daha da saçma. Neden herşey müthiş giderken işi bozasın.

Sözün özü Rosell çok büyük bir ihtimalle seçilemeyecek, bir üst paragraftaki Laporta'nın sağladığı faydalar yüzünden. Ancak bence zaten tek bir lafı seçilmesini engelliyor bu adamın. Barcelona'nın göğsüne reklam alması 111 yıllık bir geleneği yıkması anlamına gelir ki, taraftar bunu hiç istemez. Hem zaten göğüs reklamından gelecek gelire şuanki mali durumda ihtiyacı da yok kulübün. Barcelona taraftarı bizim gibi hergün formanın bir tarafına alınan reklamlara boyun eğmez. İtirazlar fazlaca olur. İşte bu sebepten, sadece bu sebepten taraftarın Rosell'in yanında olacağını düşünmüyorum (tabi buraya gelene kadar çok neden var). He tabi Barcelona'nın kulüp yapısını bilemiyorum. Belki onlar da Beşiktaş gibidir. Taraftarın istemediği başkanı falan seçerler, orasını bilemem.

4 yorum:

Sportman dedi ki...

Renkleri değiştirse, daha az tepki alır. Barcelonalılar, Bilbao'ya bile, formalarına reklam aldıkları için büyük tepki göstermişlerdi.

Cübbeli Lappap Hoca dedi ki...

o reklam işi olmaz 1.
bu kadar başarının üstüne başkan değiştirirlerse, öyle camianın aklına sıçayım 2.

Sportman dedi ki...

...Bu kadar başarının üstüne başkan değiştirebilen tek sivri zeka camia, Galatasaray'dır! Bu da 3 olsun abi...

O dönemin şartlarını tam bilemiyorum, pek hatırlayamıyorum ama ne olursa olsun, o kadar tarihi başarının üstüne başkan değişikliği yapıp, yükselme devrinden direkt gerileme devrine geçmek, tarihî bir olaydı!

Bu arada bahsettiğim şeyin, Faruk Süren'in ayrılışı olduğunu söylememe gerek yok sanırım...

Cübbeli Lappap Hoca dedi ki...

aynen burak. bizim camia bir garip anasını satıym.