Düşenler


Futbolda çok şeyi anlamak mümkün değil evet, ama bu aniden 10 kademe birden aşağılarda gezinen futbolcuları anlamak hiç değil. En beterlerinden biri bu sene gerçekleşiyor belki de, Güneydoğu dolaylarında.
Birkaç sene önce adını sıkça duyduğumuz, ortalığı birbirine katan Kamerunlu Joseph Desire-Job, Boro'dan ayrıldıktan sonra dolaşa dolaşa sonunda Diyarbakır'a kadar gelmiş. Önceden haberim olmasına karşın, az önce DB-GS maçında oyuna girdikten sonra, bir süre ekrana bakakaldım.
Bu en büyük örneği sanırım. Makukula desen, keza öyle. Lig başladı, lan diyorum nerden bu dayı, tanıdık geliyor. Çok zaman geçmedi zaten, golleri atmaya başlayınca, gazeteler yazdı kariyerini;Sevilla'da bulunmuş 4 sezon boyunca, kiralık gidişlerle bölünse de bu zaman dilimi.
Yine Diyarbakır'daki Mendoza, taaa 02-03 sezonunda Brugge'de bize gol atan Mendoza'ymış. İnanılır gibi değil.

Vassell örneği yine bunlar gibi değil. Daha farklı.
Mesela Viola vardı, Antep'e gelen. Taa 94 Dünya Kupası'ndaki Viola. Sen gel dön dolaş, ordan Ayntab'a. Vay anam vay.

2 yorum:

Selocan dedi ki...

Ben Zelenka Manisa'ya geldiğinde acaip şaşırmıştım. Daha bir önceki sezon Fenerbahçe'yi Poborsky ile darma duman etmişti. Ne işi var bu adamın bu takımda demiştim. Daha sonra beni daha çok şaşırtıp Manisaspor'a gelmişti. Sonra da kayboldu

L dedi ki...

o da aklıma geldi de, daha gençken geldiğinden eklemek istemedim. o da dumur bi örnektir yoksa.