15

Internette çok dolaşmamak lazım. Sinir sistemine zarar. Neyse. 2 şey daha var, onları da yazmalıyım. Sonra da siktir olup yatalım:

1. Eğer yamulmuyorsam, Barcelona-Estudiantes maçını sunan spiker, Ender Bilgin'di. Bu sebepten, maç boyunca ben farklı bir zaman dilimindeydim kafaca. Direkt 90'ların sonuna gittim. NBA'in Kanal D'de yayınlandığı döneme. Zaten geçen Sprite sayesinde o dönemlere gitmiştik. Bu da kreması oldu. Bir dönem Nba Tv'deymiş, onu bilmiyordum. O zamandan beri neredeydi peki. İnşallah kalıcıdır orada.

2. Bazı kafalar var, okuyoruz. Şimdi bunlar diyor ki, yok efendim Barcelona kollanıyormuş. Hakemler, Uefa, medya. İşte geçen seneki Çelsi eşleşmesinde kollamanın kral gelmiş, hatta geçenki kurada da, Uefa bilerek Stuttgart'ı eşleştirmiş onlarla. Böyle böyle gidip kupa alıyorlarmış. Geçen bir postta, bir soru sormuştum. Zart diye Katalan olan mı, ona bakıp Barça'ya cephe alan mı diye. Bu ondan daha ileri bi'şey.
Futboldan "anlayan" insan, bu takıma sempati duymadan, hadi onu geçtim, saygı duymadan yapamaz. Eğer onun için mesele "futbol" ise, bu takımı sever zaten. Mevzu geçen sene verilmeyen penaltı mı;verilebilirdi de. Kimilerine bakarsan, 5 tane verilmeyen penaltı var (ebenin...). Biri verilse iş bitti. Ama konu bu değil işte. Orada elense bile, kazanmayı değil, futbolu önde tutan kişi, Barcelona için üzülecekti. Çünkü onlar futbol oynamaya çalışıyordu, karşıdaki EŞŞEK KADAR Çelsi ise, "nasıl 11 kişi kapanırım da turu geçerim" in peşinde. Senin neyi önemsediğinle alakalı bi'şey bu. Yok efendim Uefa kollamış da, Stuttgart'ı denk getirmiş. Sizce, şu anda ortaya koydukları futbolla, Barcelona haricinde oradaki 15 takımı da yenebilecek/eleyebilecek başka takım var mı? Cevap belli. E o zaman nedir bu saçmalık? Hakkaten böyle adamlar var ya, yani izliyor ediyor mesela, ama orada ortaya konanın olabilecek belki de en üst seviye futbol olduğunun farkında değil, nelerle uğraşıyor. Ve mühim olan, "şunun veya bunun" bunu savunması değil, böyle hastalıklı bir bakış açısının yaşayabilmesi.

0 yorum: