Delikanlı


Ben Katalanlar'ı anlamakta güçlük çekiyorum. Arkadaş hem İspanya'dan nefret ediyorsun, hem de İspanya Milli Takımında oynuyorsun. Şampiyon olunca en çok sen seviniyorsun, kupayla hoplayıp zıplıyorsun. Daha sonra Real Madrid maçında gol atınca Katalan bayrağı ile bezenmiş kaptanlık bandını Real başkanına kaldırıp öpüyorsun. Taraftarın aşağıdaki pankartı açıyor, ama Euro 2008'den sonra da sokaklara dökülüyor.


Nedir arkadaşım bu tezatın senin. O kadar delikanlıysan reddet Milli Takımı. Ya da geç bu hareketleri. Ben anlamıyorum açıkçası ve samimiyetsiz geliyor bu Katalanlar'ın hareketleri. ( Bu arada takım ya da kişinin kim olduğu mühim değil. Herhangi bir Katalan takımı taraftarı ve futbolcusu yapsa bu hareketleri, onun için de yazardım. Barça'ya özel değil yani. Ayrıca konunun milliyetçilikle de alakası yok, konumuz olaydaki tezatlık sadece)

3 yorum:

aşkın dedi ki...

Ramon'un dediğine göre İspanya'da devlet değil bölge (region)
önemliymiş.
Bir de adamlara bu tip eleştiriler getirmeden evvel kendi dilinde üniversite dahil eğitimi ve kendi vergisini kendi bölgesi için toplama gibi ayrıcalıklı bir özerkliğe sahip olduklarını hatırlamak lazım.Bunlara sahip olup üstüne bağımsızlık propogandasını istediği kadar yaptıktan sonra milli takımda oynasa ne yazar oynamasa ne yazar?
Eminim hepsi Oleguer gibi delikanlı olup İspanya milli takımını reddetseydi bu sefer de ülkem gençliği ne kadar hayırsız, ayrılıkçı ve rahat batan insanlar olduklarından bahsedecekti.

L dedi ki...

sondan başlıyım:evet, yani tersi olsa o zaman da eleştirilcek bişey bulunablirdi.

olaya "kariyer" açısından bakmak sanırım daha verimli olabilir. yani tamam, ilk planda adam(lar)ın yaptığı döneklik gibi değerlendirilebilir, ama nice büyük adamların dünya kupasına adım atamadığını düşününce, bu milli takım tercihi çok da saçma değil. bu aslında yaptığı işlere veya tavrına katılmadığın bir şirkette kariyer veya para için çalışmaya benziyor. öyle yapan insanlara kimse bişey demiyor ama mesela.

Selocan dedi ki...

@aşkın

O bence daha büyük bir gevşeklik. Adamlar zaten Franco döneminden mahcubiyetle ya da Avrupalı olmanın getirdiği medeni olma durumuyla, Katalanlara sizin de yazdığınız bütün ayrıcalıkları zaten getiriyorlar. Buna karşın yine de Katalanların nefret zihniyeti daha da anlaşılmaz. Hani olur bütün haklarını kısıtlarsın, adamları yaşadığı ülkede ezilen bir konuma sokarsın, o zaman çıkar futbolusu da taraftarı da bugün yaptıklarını yapar. Ama bu devirde, İspanyolların bağımsızlık hakkı için toplanmalarına ses çıkarmayacak bir zamanda çıkıp bu tip hareketleri yapmaları bana daha bir saçma geliyor. Aslında Puyol'un ispanya formaı giymesi kadar doğal bir olay yok bu yukarıdaki sebepler yüzünden, saçma olan diğer yaptıkları. Onları yapmasına gerek var mı ?

He ama dedim ya bu konu pek çok yere çekilir ben sadece tezatı göstermek adına yazdım yoksa banane katalanından ispanyolundan.