Alt Olur


Sanırım altyapımızın aslında "o kadar da "olmadığı yavaş yavaş ortaya çıkıyor. Zaten Arda'nın o "4-4-2'yi milli takımda öğrendim" açıklaması sözün bittiği yerdir. Fena fetiş olmuş bu altyapı meselesi. Demin peder bey bile burun kıvırdı Çağlar transferinde gençlerin yollanmasına. "E baba kirala kirala nereye kadar" diyecek oldum, o anda "olsun, kalmalılardı bla bla" manasına gelen bir mimik gördüm, zaten işe yaramayacağını bildiğimden itirazlarımın, sustum. Her ortalama Gs'lı böyle düşünüyorsa, sıçtık demektir.

Evet rakiplerinkinden daha iyi altyapımız, ama sandığımız düzeyde değil. Önce bir şunu okuyun, sonra da mümkünse Twitter'dan Ich ve Chao'nun tartışmasına bakın.

Edit:Hem yazış şeklimden, hem de yorum kısmındaki bi' yanlış anlamadan, benim toptan altyapı olayına karşı olduğum filan anlaşılmış niyeyse. Şimdi ben yazıda ne demek istediğimi bir cümleyle anlatayım mı yani, bu mudur? Zaten mna koduum blogunda hep bi gerginlik. Yakında sırf bu yüzden "futbol sikten bir oyundur" yazarsam kimse şaşırmasın.

9 yorum:

Selocan dedi ki...

Doğru yani 4 adamın yollanması ?

L dedi ki...

doğru gibi görünüyor şu anda.

Selocan dedi ki...

Abi biraz kendinle çelişir bir fikir yazmışsın. Hatta okuduğumda sen mi yazdın diye baktım. Fikirler değişebilir tabi de, bu kadar çabuk ne değiştirdi fikrini ? Arda bu lafı çok önce söyledi, alt yapının rezil hali çok önceden belliydi. Şimdi ne oldu da birden bu fikre kapıldın. Bence yapılmış en yanlış hamle. Takıma olan bütün güvenim de sarsıldı.

Demek ki biz o Hollandalı elemanı oyuncularımızı 20 yaşına kadar yetiştirip takasta kullanalım diye tutmuşuz.

Selocan dedi ki...

Bak sana bir yazı daha önereyim. Hem de bu transfer ve takaslar gerçekleşmeden önce yazılmış bir yazı.

http://galatasarayantreman.blogspot.com/2010/05/ayrlk-vakti.html

Ozan dedi ki...

ya şimdi patlama yapmamış ama 3-4 sene sonra patlama yaparsa ne olucak garantisi varmı

Selocan dedi ki...

Gerek yok abi. Bırak bütün alt yapıyı satalım. İlerde patlama yaptıklarında da bizden çıktı bunlar deyip övünürüz. Ya da gider başka alt yapı oyuncuları vererek geri takaslarız, ya da 3-4 milyon euro verip alırız. Ne olacak, alt yapı dediğin zaten böyle bişey.

Selocan dedi ki...

Herif daha 20'sine yeni girmiş ASY'de 2 maça çıkmamış, ama bu adamlar yeterli değil damgasını çat diye vururuz hemen.

Bojan Krkic de 16'sında yetersizdi, 20'sinde tartışılıyordu. Pedro dediğin adam 3 sene önce meydan da yoktu, yani 20 yaşındayken. Ama dedim ya gerek yok, satalım hepsini sol bek lazım takıma.

L dedi ki...

bi yanlış anlaşılma olmuş burda. ben "haber doğru mu" gibisinden anlamıştım.

Ozan dedi ki...

ya harbi altyapı takımın namusudur imal yeridir böyle altyapıdan çıkan gençleri harcayacaksak kapatsınlar altyapıyı doğru bizim futbolcu yetiştirmek neyimize avrupadan toplarız nerden geldi bu üreten değil tüketen sistemi allah kahretsin ah adnan polat ah sende fos çıktın çok güvendim sana be uşan şu adamları yetersiz diye gönderen yöntimi yetersiz olan sizsiniz diye göndermek lazım