Geç De Olsa


Dün yazamadım, bugün yazacağım. Derbi hakkında notlar filan. Yazalım.

-Bir kere Beşiktaş takım değil. Garip bir şey ama takım değil. Bu kesin. Öyle dağınık bir şey.

-Daha 15 dakikada Kazım'ın başlattığı 3 atak gerçekleşti. Gol de bu 3 ataktan birinden geldi zaten. Dağıttı Bjk'nin solunu Kazım.

-Gökhan Zan, o goldeki pozisyonda Alex'e nasıl kafa vurdurur? Bu adam ne işe yarar, allah için biri söylesin.

-Alex de iyice Hakan Şükür oldu. Her maç kafa golü. Ha tabii, vurduranda esas kabahat o ayrı.

-İlk yarıda bir pozisyon. Ceza sahasının sağ köşesinde Aurelio. Sağ kanada doğru bir pas verdi, geri aldı. O arada önündeki oyuncu (maalesef kim olduğunu hatırlamıyorum) pasın gittiği yere doğru hareketlendiğinden, Aurelio'nun önü birden boş kaldı ve pozisyon yaratma imkanı oluştu. Fakat Aurelio bu durumdan faydalanmadı. Anlayacağınız, Beşiktaş takımına birileri pozisyon alma dersleri vermeli.

-Beşiktaş, daha doğrusu Ertuğrul Sağlam'ın taktik konusunda büyük yetersizliği var. Bu şekilde oynanmaz. Hiç mi futboldan anlamıyor bu teknik ekip. Gerçi daha beterleri vardı ya. Şu orta saha ve forvetle oynanır mı ulan:Delgado-Tello-S.Özkan-Holosko-Bobo-Nobre. Eee. Kim yapacak savunma? Delilik bu. Tamam hücum, gol vs. ama böyle de bodoslama oynanmaz ki. Şimdi kim kaale alsın Ertuğrul'u.

-Bjk taraftarları Alex'e pet şişe atıyor. Alex yerde. Sonra da itiraz. Vay efendim niye yatıyorsun. Türkiye'de çoğu futbolcu henüz bu oyunun işleyişini anlayamamış, kavrayamamış vaziyette. O adama tribünden istersen tüy at, o adam bu zaafı kullanır. Daha öğrenemediniz mi Brezilyalı oyuncularuın bu konudaki ününü?

-Hani bir "türk futbolcu tavrı" vardır. Daha çok emektarlarda görürsünüz bu durumu. Yeni nesilden bazılarında da var. Maalesef. Maçta sağ kanatta bir pozisyon oldu, Wederson topu kaybetti, S.Özkan aldı gidiyordu, düşürüldü. Hemen hakeme itiraz, bağırmalar. Ulan faul verildi daha ne bağırıyorsun. Hakem de buna sarıyı patlattı. Sonra da "bokunu yiyim" ayakları, yine itiraz. Surat ifadeleri arasındaki farkı görmenizi isterdim, saniyesinde değişti. Yazık vallahi. Mental açıdan bombok bir ton futbolcuya sahibiz. Ne yapacağız bilmiyorum.

-Maçta bir ara karşı tarafta Chelsea formalı bir kadın gördüm. Hemen dikeldim tabii. Bir daha göstermedi. Çok hoşuma gitti. Ama maçtan sonra eve gelince Ntvspor'da gördüm Chelsea formalı elemanlar. Yukarıda gördüğünüz gibi. Güzel. Olmalı böyle rakip takımı kızdırmalar. Boku çıkmadan tabii ki. Biliyorsunuz, hala ülkemizde üstünde Chelsea forması olduğu için bir insanı öldürebilecek kişiler var...

-Edouard Cisse'nin adı, maçta 10 defa geçmemiştir, sizi temin ederim. Böyle bir siliklik. Durum bu olunca, Bjk'nin orta sahası diye bir şey görülmedi sahada.

-Semih kadar efektif oyuncu dünyada yok. Önünde eğiliyorum. Maçtan önce "bu kez de yedekten gelip maçı değiştirecek hamle yaparsa pes" demiştim;yaptı. 2. golün asistini verdi. E yuh artık. Böyle giderse kalmaz bu adam burda.

-Son dakikalarda Kazım'ın bir pozisyonu vardı ceza sahası içinde. Bariz penaltı. Görmedi Hakem. Fb için büyük şans. Ki, o sırada maçın bitimine daha vardı. Kim garanti edebilirdi ki, 3'ün gelmeyeceğini?

-Maç sırasında bir ara kardeşime Bjk'nin çok iyi kontra-atak potansiyeli olduğunu söyledim. Nitekim gol de güzel bir kontradan geldi. Kendimi bu tespitten dolayı tebrik ediyorum. Beşiktaş anca öyle gol atabilir işte;kontradan, ne bileyim duran top, karambol vs.
O kadar "takım değiller" ki, organize gol atma şansları neredeyse yok. Bazen kötü oynadıkları maçların sonunda kimilerinden Bjk'nin iyi oynadığını duyuyordum. Hayır, iyi oynamıyorlar, onların gördükleri, takımın çok büyük bir "höngürtü" eşliğinde koşmaları! Evet, olan bu. Herkes atmosferin büyüsüne kapılıp böyle konuşuyor. Görüntüye aldanmamak lazım.
Avrupa maçlarında da hep öyle oldu. Şunu anlamaları lazım. Topun sizde olması, iyi oynanıldığını göstermez. Beşiktaş'da mücadele gücü sınırsız. Ama yok. Boşa çaba yani. Öyle top dolaştırıyorlar.

-Bir takımda, ofansif orta saha oyuncusu -10 numara da denilebilir- kendi ceza sahasının önüne kadar gelip, top dağıtmaya başlıyorsa, o takımdan hayır gelmez. Gelmiyor da. Bahsettiğim oyuncu da Delgado.

0 yorum: