Takıntı

Ekşi'den wheniwaschild'ın harika bir entry'si.

herkesin national geographic izlediği, hiç kimsenin türk yapımı dizi seyretmediği ve yerine herkesin lost izlediği, herkesin eternal sunshine of the spotless mind filmini izlediği, kimsenin seda sayan, esra ceyhan izlemediği... kimsenin ismail yk, özcan deniz, ciguli dinlemediği ve yerine herkesin pink floyd, rolling stones dinlediği hatta akp'ye kimsenin oy vermediği (oha !) bir ülkede yaşıyoruz.

bu ülkede herkes nutella yer arkadaşım, köylerde ve kent meydanlarında kadınlı erkekli herkes meydanlarda toplanır ve nutella yerler. hatta bu nutella yeme bir çeşit festival havasında gerçekleşir. pms olmuş kadınlar bir yanda, şekeri düşen erkekler bir yanda ve tabiki çocuklar diğer yanda kaşık kaşık nutella'nın yemenin keyfini yaşarlar.

bir kişi yoktur ki nestle, sarelle yesin. ne mümkündür o festival havasında... şu topraklarda dilini bile değdirmemiştir kimse nestle ve sarelle'ye.

öyle ki rahatsızlıklar bile nutella bağımlısıdır pms olan birisi sarelle ya da nestle yesin pms kesinlikle 6 ay uzar, şekeri düşen erkek gidip nestle yesin 6 ay nutella yese akabinde o şeker yükselmez. bu topraklarda rahatsızlıklar bile nutella'yı tanır.

nutella abartılacak kadar ilahi bir tattır, bir başka üründe bu tadı yakaladım diyen kesinlikle toplum içinde rencide edilir, ayıplanır.

marka takıntısı'dır efenim kendisi. hatta marka takıntısından bile daha kötü bir şeydir. sürekli eleştirilen marka takıntısı olan insanlar en azından yüksek bedeller ödeyebileceklerini göstermiş olurlar bu takıntılarıyla ve bir sonuç ortaya koyarlar. ha ben "yazık" derim, bir başkası "ayy çok şekeear" der.

bu topraklarda bazı değerler ya da ürünler gereksizce abartılıp yeni bir elitist ürün ortaya çıkarılmaya çalışılıyor ki sıkıysa pms olan kız, nutella yerine sarelle yedim desin bakalım, diyemeyecek noktaya getiriliyor. aa böyle bir şey nasıl olabilir di mi? pms olan kız sarelle yer mi hiiç?

herkesin eternal sunshine of the spotless mind izlediğini yemiyorum mesela, istiyorum yemeyi ama olmuyor zira bu film ki sinemalarda seyredilme oranı burada verilmeyecek derecede az olan bir film. bir çok kişi izlemeden hayran olduğunu ifade ediyor. çünkü, eternal sunshine of the spotless mind'ı izlememiş olmak utanılacak bir şeymiş gibi yine çakma bir marka üretilmiş.

gerçekten marka takıntısı olan insanları, toplumda ya da sanal toplumda eleştirenlerin böyle çakma marka takıntısı üretmelerine de şaşırmamak elde değil.

0 yorum: