Kafa-Göz

Daha sonra yazacaktım ama, dayanamadım.
Ekşi'ye çok bakan biri olarak, güncel çoğu haberi oradan öğreniyorum. Satır arası ayrıntıları filan da görüyoruz oradan, özellikle bunlar iyi oluyor çok.
Bugün itibariyle oradan gördüğüm 2 hadise. İkisi de aynı programda gerçekleşmiş.

1.
fatih altaylı: şimdi bana gelen mektuplara bakıyorum, sizin facebook'ta bir sayfanız varmış sanırım, biri onu bulmuş, humeyni'yi öven fotoğraflar bulunduğunu söylüyor?
kız: ee evet, ben seviyorum humeyniyi yani
- neden seviyorsunuz?
- neden sevmeyeyim ki, iyi bir insan olduğunu düşünüyorum
- peki atatürk'ü seviyor musunuz?(diğer kıza dönerek)
...
- humeyni'yi seviyor musunuz denildiğinde hiç düşünmeden cevap veriyorsunuz, şimdi neden sustunuz?
- başıma bir iş gelir mi? bu ülkede atatürk'ü sevmeme hakkı var mı insanların? başıma bir iş gelmeyecekse atatürk'ü sevmiyorum

Bunu söyleyen dinci bir hanım kızımızmış. Surat ifadesini bile tahayyül edebiliyorum. Böyle ateşli ateşli konuşan, suratsız, gudubet bir şeydir.
Tabii bunları okuyunca deli oluyoruz ama, maalesef kabul etmek gerekir ki böyle bir kısım insan var ülkemizde. Yani pasif dincilikten öteye geçip, böyle düşündüklerini bazı platformlarda aşırı sesli şekilde dile getirme cesaretine sahipler. İnanılmaz bu. Ama yazık ki ülke bu şartlara geldi.
Bunu düzeltmek bizim görevimiz. Hepsi imha edilecek. Umrumda değil, benim insanımmış. Bunları söyleyen benim vatandaşım değildir, sikime kadar.

2. Yine o programdan bir ateşli dinci kızın cümlesi:"belki yabancı manda altında daha özgür olabilirdik, inançlarımızı daha iyi yaşayabilirdik.".
İşte bunlar, babaları dedeleri tarafından Türkiye'nin kafir memleketi, Atatürk'ün de deccal olduğu öğretilen acınası gençler.
Nasıl oluyor da, Humeyni'yi övüp, Atatürk'ü sevmiyor diyoruz öyle değil mi? Ama var işte, insana ne verirsen onu alır. Bu kız doğduğundan beri aşırı dinci cemaatlerin içinde yetişmiş. Aldığı eğitim belli. Normal yani bir nevi. Ha bir yandan -ne bir yanı gerçek bu- sıçış ama, nasıl olduğunu biliyorsanız, anlayabiliyorsanız, biraz daha çekilir hale geliyor. Hallolunca sorun kalmaz.

Bir tarafım deli oluyor, diğer tarafım da "oğlum, var böyleleri. Nasıl olduğunu da biliyorsun, sakin ol" diyor. İkisinin arasındayım. Bilemiyorum.

0 yorum: