Kitap İçin 1

Efenim bugünden itibaren her gün bir veya birkaç kez Selçuk Altun'un Kitap İçin isimli, Cumhuriyet Kitap'ta aynı isimdeki köşede 40 hafta boyunca (ki sonra devamı da geldi. 2. kitap çıkar bile yakında, o derece) yazdığı "Aforizma, Alıntı, Kı(s)sa"lardan oluşan eserinden dikkat çekici, etkileyici cümleleri, özlü sözleri vs. bloga koyacağım. Umarım işe yarar.

-Kitabın ilk maddesi:" 'Tolstoy mu, Dostoyevski mi?' sorusuna 'Thomas Bernhard' yanıtıyla kaleydoskopik serimizi başlatıyorum" dur.
Selçuk Altun, sıkı bir Thomas Bernhard hayranıdır. En sevdiği romancı Bernhard'tır-bütün diğer büyüklerden üstte tutar. Ben kendisinin bir kitabını okumaya giriştim ve yarıda bıraktım. İleride zaman olursa okumaya girişeceğim Bernhard'ı.

-Ernest Hemingway:"Yazmanın en büyük faydası yalnızlıktır."

-Borges:"Kitaplarla çevrili değilsem uyuyamam."

-Flaubert:"Yaşamak için oku."

-Franz Kafka:"Bence yalnızca, bizi bıçaklayan ve yaralayan türden kitaplar okumalıyız."

-Kütüphanenizde 2500 kitap varsa dostunuzdurlar. 5000'den sonra tamamen esirleri olursunuz.
Selçuk Altun

-James Joyce'a bir hayranı "Ulysses'i yazan eli sıkmak istiyorum" dediğinde, "Hayır, o başka işler de becermiştir" yanıtını alacaktır.

-Marcel Proust:"Her okur, okurken kendisini okur."

0 yorum: