Proust

" (...)Ben her kitabın onu elinde taşıyan insana bir anlam yüklediğine inanırım. Bu yüzden son okuduğum kitabı sokakta herkes görsün diye taşımaktan büyük keyif alırım. Şimdi elinde kindle taşıtan bir insana ne anlam yüklenecek? Bütün aygıtlar birbirine benzer, dolayısıyla herkes birbirine benzeyecek ve sıradanlaşacak.
Bu bağlamda bir anımı anlatayım. Bir gece New York metrosunda eve dönerken vagonda karşı koltuğa çok güzel ve nefis kıyafetli bir kadın oturdu. Çantasından Proust'un kitabını çıkardı ve bacak bacak üstüne atıp okumaya başladı. Kendisine baktığımı görünce de bir an gülümsedi bana. Kadına o kitap başka anlamlar katmıştı. Cesaretim olsa hemen çıkma teklif edecektim ona. Şimdi aynı gecenin bir kindle aygıtıyla yaşandığını düşünün... Bana ne kindle'ını çıkaracak kadından. Onun özel anlamı ne olacak, elde tutulan Proust kitabıyla anlamı aynı olabilir mi bunun?(...) "

Yazının tamamını okumak isteyenler, buyrun.

2 yorum:

miracsaral dedi ki...

Serdar doğru söylemiş tabi de böyle bir değişim maalesef olacak. Biz istesek de istemesek de... :(

L dedi ki...

maalesef abi. ama yani metroda proust okuma mevzuu da çok fena ya.