Saçma

Bol resimli uzun bir konu olacak bu. Anadolu takımlarının bu sezonki (aslında her sezon) forma anlayışları üzerine kapsamlı resim-resim örnekler ile kendilerini rezil etmeyi düşünüyorum. Anadolu takımları değil aslında sadece, bu saçmalığa biz de dahil oluyoruz. Örneğin bana gelen gizemli bir mailden sonra, seneye parçalı formamızın yanında çubuklu da giyeceğimizi öğrenmiştim (daha önceki sezonlardaki gibi). Böylelikle biz de bu saçmalığın bir parçası olacağız. Bu sene denk gelmiş diyelim.

Öncelikle liste katı bir liste değil. Mesela pembe-kavun içi renkleri olan bir takımın, düz pembe ve düz kavun içi forması da var, aslına bakarsanız bu da çok saçma ve forma kültürüne ihanet. Ancak ben bu kadar katı olmadım bu listeyi hazırlarken ve ana renklerin birinden oluşmuş düz tek renk formaları katmadım. Listede; aynı takımın ana renklerinin, aynı ağırlıkta kullanıldığı formalara yer verdim. Yani o takımın ana renklerinden biri ile yapılmış düz formaları dışında tuttum, o da saçma olmasına rağmen. Onu da yapsaydım zaten direkt TFF'nin listesini buraya koyardım, çünkü her takımda var bu Türkiye'de. Ayrıca diyelim kırmızı-sarı renkli bir takımın düz kırmızı formasında ufak sarı detaylar var, bunu da listeye katmadım. Daha ne yapayım daraltmak için. Bu kadar şeyi listeye katmamama rağmen, epey bir takım ve forma var bu yazıda. Aynı zamanda birkaç takım var ki listede; Aynı renkten tek-düz renk 2 tane forma yapmayı başarmışlar. Evet Alfabetik olarak gidelim;

Ankaragücü


Aynı ana renklerden bir enine bir de boyuna 2 forma tasarlamışlar. Bu saçmalık yetmezmiş gibi 2 formada da beyaz şort kullanmışlar. TFF listesine göre biri iç saha, diğeri dış saha forması.

Ankaraspor


Gökçekzedespor bu sezon pek maç yapamadı, ancak forma tasarladılar tabi ki. Hem de aynı 2 ana renkten tam 3 farklı forma tasarladılar.

Antalyaspor


Bunlar da gördüğünüz gibi saçmalamışlar. Aynı tasarımdan bir enine, bir de boyuna çubuklu yapmışlar, bir de Monacoduk forması...

Bursaspor



Bursaspor'u 2'ye ayırdım. Yüzde 70 şampiyon Bursa, hem çubuklu hem de parçalı forma yaptı bu sezon. Onlara kızarsak yanarız. Seneye bizde de bu kreasyon var. Ancak Bursaspor'un saçma 2 forması daha var. Bu adamlar 2 tane farklı, düz beyaz forma tasarlamışlar. Allah akıl fikir versin.

Denizlispor


Aynı ana renklere sahip 3 forma...

Diyarbakırspor


Bunlar da bizden. Parçalı ve çubuklu...

Eskişehirspor


Bunlar tam şov yapmış bu sezon. Hem parçalı, hem de enine ve boyuna çubuklu formaları var. Ayrıca; "düz formaları listeye almadım" dememe rağmen, bu takımın düz formasını koydum. Çünkü şortu siyah. Bu kombinasyonla 2.resimdeki formadan bir farkı kalmamış. Aynı renkleri kullanan 4 forma. Bir de beyazları var. O da olmasa zaten !

Gaziantepspor



Bu takımı da 2'ye ayırdım. Aslında biraz sert davrandım. Yani pek sayılmayabilir bu formalar. Siyah beyaz çubuklu formalarının dışında, aynı renklere sahip River Plate tarzı birbirine zıt 2 forması var. Şort kombinasyonlarına bakarak aslında aldım bunları, forma üstleriyle aynı renk şortları kullansalardı almazdım. Gaziantep'in bir saçmalığı, 2 tane siyah ağırlıklı forma yaparak kalabalık yapması. Yani Siyah ağırlıklı River tarzı formasının şortunu siyah yapsalardı, bu diğer düz siyah formanın yapılmasına gerek olmayacaktı. Listeye de girmezdi.

Gençlerbirliği



Bu takım da 2'ye ayrıldı. Gençlerbirliği de düz kırmızı 2 forma tasarlamış. Birine aslında hiç gerek yok. Kırmızı şortlu formayı kullansalardı sadece, bu listede olmayacaklardı. Birinde siyah şort kullanarak, hem tamamen tasarımları birbirlerinden farklı 2 düz kırmızı forma yapmış oldular, hem de siyah şort giydirerek çubuklu'ya alternatif bir home forma yaptılar. Zekice !

Manisaspor


Bunlar da bizden. Bir parçalı, bir çubuklu... Kızmıyoruz o yüzden.

Trabzonspor


Bu takımın neden parçalı giydiğini anlamıyorum. Ancak biz çubuklu yapabiliyorsak, onlar neden parçalı yapmasın.

Evet liste bu kadar. Ne kadar saçma değil mi ? 18 takımın fazladan ve hiç işe yaramayan 45 tane forması var. Resmen kalabalık. Millet şortları çorapları değiştirerek kombinasyonlar, farklı formalar yaratıyorlar, biz tamamen aynı renklere sahip formalar yaratıyoruz. Kombinasyon olayımız yok yani. Gidip siyah formasının altına siyah şort çekeceğine, tamamen siyah başka bir forma yapıyor vs... En başında da dediğim gibi listeyi epey daraltmama rağmen bu kadar forma çıktı. Rezalet. Ancak fena olmayan takımlar da var. 3 renkli olmanın avantajını kullanan İBB, her renginden düz birer forma yapmış. Sivasspor ve Galatasaray da düz kırmızı formaları olmasa kusursuzlar. Sivasspor; çubuklu-beyaz-kırmızı-mavi. Galatasaray; parçalı-beyaz-kırmızı-mor. Bitti.

Bu konu ilginizi çektiyse şuna da bir bakın derim.

5 yorum:

ahmetcan_48 dedi ki...

Bursaspor'un enine çizgili forması Sporting Lizbon'nun geçtiğimiz sezon kulladığı formanın aynısı. Tek far armalar değişik.

mertgs6 dedi ki...

bu olay zaten sadece türkiyede var bir de dikkat ederseniz HER TAKIMIN beyaz forma beyaz sort ve beyaz coraplı bir forması var bence tff fontlardaki küçük amblemi yasaklıyacagına bir takımın 3ten fazla forma cıkartmasını yasaklasın

Hacı Lappap dedi ki...

abi 3 formayla iş bitmez ki. home-away kuralı gelmedikçe bu iş çözülmez. bazıları sırf değişiklik olsun diye bi sene çıkarıyo, sonra yok. bursa al işte, bu sene turuncu yok. sivas da seneye maviyi yapmayacak.

mertgs6 dedi ki...

işte bende onu diyorum aynı renklerle 3 forma yapmayı yasaklasınlar mesela hem parcalı hem cubuklu olmasın bi takımın oyle sınırlasınlar 3e indirsinler diyorum ornegin bursa bi cubuklu bi duz beyaz bide turuncu yapsın cubuklu parcalı yesil ve 2tane beyaz yapıcagına

ahmetcan_48 dedi ki...

abi bu arada gaziantep formasında tabata da iyiymiş hani :D