"To Find The Truth..."

Malumunuz, geçenlerde gösterime girdi yeni X Files filmi. Yorumların geneli, filmin herhangi bir bölümün uzun versiyonu olduğu ve "sıçtığı" şeklinde. Onu bilemem, izleyip göreceğiz. Önceden böyle yorumları dinleyip/okuyup film izlemek de çok sakat. Sanki sen de aynı şekilde bulacaksın filmi, boşu boşuna önyargı oluşuyor az da olsa kafada.
"The X Files:I Want To Believe", 'To find the truth, you want to believe" cümlesiyle sunuluyor izleyiciye. Cümle üstünde analiz yapacak, edebiyat parçalayacak halim yok. Ne denebilir ki daha.

Bu dizinin işlediği konular, ne bileyim paranormal olayları geniş kitlelerin dikkatini çekecek şekilde sunması, aslında bir yandan çok da mühimdi.
Eminim dizi başladığından beri bu konularla ilgilenen kitle fazlasıyla genişledi.

Başkalarını bilemem ama, bu dizi benim hayatımda "bilinmeyeni öğrenmeye çalışmak", "görünenin ardındakini bulmak", "inat etmek", "gizemin peşinden koşmak" gibi düşünceleri aşılaması açısından, çok önemli. Bilemiyorum, her izleyende bu olmuş mudur ama, bana fazlasıyla işledi bu. Ve bunun için de şükrediyorum. Fazlasıyla. Sırf bu etkisi için, bombok olsa bile yine bu filmi izler, vefa borcumu öderim bir şekilde. İzlerken hangi yaşta olduğumun da önemi çok tabii. Hiç izlemeyip, şimdi izlesem bütün diziyi ve filmleri mesela, aynı şeyleri hisseder miydim;sanmıyorum.

Son olarak, X Files'ın "To find truth, you must believe"i ile Ulak'ın "Bazen tek çare, bir hikayeye inanmaktır" ını birleştirip, yazıyı bitirelim.

1 yorum:

farawaysoclose dedi ki...

çok kötü bir film, en en en sıradan bölümün uzatılmış hali. ama bunun arkası gelecektir, bir yığın aynı sıkıcılıkta X-Files filminin çekilmesinden korkuyorum.