"Mustafa" Hakkında


Geçenlerde "Mustafa"nın irdelendiği Genç Bakış'ı izlemiş ve bir şeyler karalamıştım. Ertesi gün izledim filmi, yani dün.
Genel olarak "iyi" diyebilirim. Yani millet nerelerden neler çıkarmış, bir kere onu iyi anlamış bulunduk.
Genç Bakış'ta Can Dündar, insanların tepkileri konusunda örnek verirken İlber Ortaylı'nın şöyle söylediğini aktardı:"Yeni hiçbir şey yok". Heh işte, İlber Hoca için yok tabii. Nasıl olsun. Amaa, ortalama vatandaş için var. Mesela bazı gençler de öyle söylüyor;ulan tamam hadi sen biliyorsun, ya ülkenin geri kalanı. Adam zaten demiyor mu, Atatürk'ü biraz daha iyi tanıtabilmek için yaptım deyu. Neden bunu anlayamıyorlar ki.
Ortalama vatandaşın bilmediği bir sürü şey var, zaten kitap okumuyorlar, bari şu filme gidip birkaç şey soksunlar kafalarına. Onu da istemek hakkımız sanırım.

Şöyle bir durum var:Evet Atatürk'ün insani yönleri daha ağırlıklı ve, buna değinmeleri çok iyi olmuş. Çünkü, bilmiyorum ne kadar farkındasınız veya katılırsınız ama, resmi tarih "tanrısal" bir Atatürk portresi çizer. Onun haricinde zaten 10 Kasım sonrasında bu ülkede Ata'nın ismini her şeyde kullanarak (içi boş kullanarak) yok etme hareketi vardır kasıtlı olarak.
Bu belgesel, belki ortalama vatandaş açısından yararlı olacak ama, şunu da söylemeden geçilmemeli:Bunun da arkasında bir Atatürk portresi var(oha, daha ne var demeyin, var). İşte onu kavradığımız zaman, işler yoluna girmeye başlayacaktır yavaştan. O nasıl mı olacak? Okuyarak, araştırarak. Mesela bu film, o yolda iyi bir başlangıç olabilir. Gerisini getirmek, bünyenin işi.

Bir örnek:Az önceki postta "Atatürk Ve Yalnızlık" konusunda Erol Mütercimler'in cevabını yazmıştım. Bu kısım tamamıyle anlaşılabilirse, Atatürk'ü anlamak konusunda büyükçe bir adım atılmış olabilir. Onun ne kadar "özel" bir adam olduğu anlaşılırsa yani. "Herhangi biri" olmadığı.

0 yorum: