Salih Özkafir'den Sabah Notları

-Merdivenleri dış cephede olan apartmanlardan birinin yanından geçerken, dairelerden birinin kapısı açıldı. Bir teyze göründü. Elinde soba kovası. Ben ona baktım, o bana baktı. O muhtemelen "ne yapıyor bu oğlan bu saatte dışarıda" demiştir. Ben ise, "yok mu bu teyzenin sobasını değiştirecek biri" diye düşündüm. Sahiden yok mudur?

-Yine etrafta bir ton köpek. Eve dönerken yolumu değiştirdim.

-Sabah saat 7 civarı ve, yanından geçtiğim 4 bakkalın hiçbiri açık değildi. Sanırım ikamet ettiğim muhitte sabahları kahvaltı yapan kimse yok. Varsa da erken açılmayan bakkallar yüzünden o alışkanlığı terk etmiştir zaten. Sağlıklı yaşam mı? Tabii.

-Özel okulda okumak eskiden büyük bok sanılırdı. Gidince gördük hiçbir boka yaramıyormuş. Götü açıkta olan adam bile özel okula çocuğunu gönderiyordu, kimse ağlamasın. Bu da nerden geldi aklıma sabahın köründe, bilmiyorum.

-Yine eve dönerken, liseye giden bir kız gördüm. Eteği poposunun hemen altında bitiyordu. "Ben donarken, bu nasıl böyle dolaşabiliyor" sorusunun cevabı, onun yan apartmanda oturan kevaşe kız olduğunu anlayınca kendiliğinden geliverdi.

0 yorum: