Hayat

Hayat insanı nereden, nasıl vuracağını biliyor. Ne oldum değil ne olacağım demek gerek, ancak insanoğlu da her an bu şekilde yaşayamıyor, gerek egolarından, gerek "ne oldum"culuktan. Bazen bakıyorsunuz çerçeveden yukarı doğru bir grafik var ancak sonra fark ediyorsunuz ki pencereden dşarda duran grafik tersmiş, vuruluyorsunuz, ölüyor gibi oluyorsunuz. Ama biliyorsunuz ki beklentiler var, ölemiyorsunuz, aynen şöyle oluyorsun;

"benim adım kinyas. ismimi kendime ben verdim. bitmeyen bir öfke ve mutsuzluğun ifadesi. bütün insanlara kızgınım. yaşadıkları için. hayattan midem bulanıyor... ateşle oynarım. yeterince benzin ve karşımda oturan adamın ceketinin iç cebindeki çakmakla dünyayı yakabilirim. benim adım neron. geceleri çaldığım arabalarla gezerim. tokyo'da doğdum. iki zenciye üç gram kokain karşılığında bileklerimi kestirdim. sabah uyandığımda okyanus beni yıkadı. benim adım Steve McQueen. bütün bildiklerimi kusarak hayatta kalıyorum. david bowie'yi rüyamda gördüm. sabah bir gözüm yoktu. benim adım kaygusuz abda. tanrıdan vazgeçtim. ölmekten vazgeçtim. çünkü ölürsem ve yukarda beni ödül ve ceza sisteminin bekçileri bekliyorsa çok büyük kavgalar etmem gerekecekti. ölmek istemiyorum çünkü tanrıyı da öldürürüm diye korkuyorum. ve böyle bir vefata benden başka kimse dayanamaz. hayatımı diktiler. oysa ben yırtmak için çok uğraşmıştım. benim adım Deacn Moriarty. 140'ı geçince direksiyonun üstüne yattım. beş bin film seyrettim. her şeyin farkına vardım. farkına varılacak bir şey kalmayınca sıradaki hayat gelsin dedim. ne gelen var ne de giden sadece kinyas ve ben.. kendimi tanıyamadım. zamanım olmadı. binlerce dilim pizza yedim. pepperonili ve siyah zeytinli. benim adım houdini, ayak basmadığım yer kalmadı. kalan varsa onları da amuda kalkar geçerim! şiir yazdım. tam üç tane. birini rendeleyip makarna sosuma kattım. diğerini yakıp küllerini kum saatine koydum. zaman kazandım böylece. sonuncusunu ise şimdi yazdım. işte geliyor:

sözlerimin sonunu duymadığın zaman.
cümlelerimin sonunu duymadığın zman.
değiştiriyorum son kelimelerimi.
değiştiriyorum sonumu."

Aslında biliyorsunuz böyle olmak göt ister, ancak yine de olmak istiyorsunuz. Bir de Kayra bulsam çekip gideceğim, sistemli bir şekilde. Hazır mıyım? Bilmiyorum. İstiyor muyum? Evet. Aslında Kayra da var ama sonları aynı olmaz orasını biliyorum. Hadi gitsek mi Vazo?

0 yorum: