Özhan Canaydın


Bu yazı biraz da günah çıkarma olacak sanırım. Yaklaşık yarım saattir düşünüyorum; nedir, ne değildir diye. Canaydın'a şahsen ben yaklaşık beş senedir karşıyım, zaten altı senedir başkan. Bu görev süresi içinde iki kere yeniden seçildi, bir kere daha girseydi seçime zaten malum tek liste ile girip tekrar başkan seçilecekti. Büyük insan aslında, insan olarak bakarsanız, Galatasaray'ı bir yana bırakırsanız. Adam mafya değil, kara para aklayıp memleketini kazıklamıyor en azından, gerçi öyle yapanlar yüzyılın başkanı falan seçiliyor, çok başarılı diye. Ekonomik açıdan başarısızdı, sportif açıdan da bir Faruk Süren kadar başarılı olduğu söylenemez. Ancak bir de Seyrantepe var. Başkan yıllardır uğraşıyor, sonunda da mutlu sona ulaşmak üzere Galatasaray. O stadı da Canaydın açarsa süper olur. Ben kendi adıma çok sert çıktım başkana, her yazımda, her konuşmamda, mutluyum gidiyor diye ancak Sayın Canaydın iyi bir Galatasaraylı. Asla ve asla hiçbir zaman iyi niyeti sorgulanmadı taraftar tarafından. Sorgulanan aktifliği, ve biraz da az iyi niyetli olmamasıydı. "Burası Türkiye kardeşim, iyi niyetlilere yer yok" kavramını algılayamadı başkan. Neden hem futbol, hem basketbol, hem voleybol takımı, yazarlar, spor otoriteleri, şey başı bakanı, ülke başı, Fenerli Tayyip Erdoğan arar bu adamı, "başkanım sırası değil" diyerek. Sırası, gayet de sırası ancak kimse istemiyor Canaydın'ın gitmesini. Ben Fenerliler neden istemiyor anlıyorum, onlar çıkarcı, ancak Galatasaray taraftarları da sanırım bu çalkantılı dönemde hazır görmüyorlar takımlarını. Ben görüyorum, bir de Adnan Polat'ın geleceğini düşünürsek başkanlığa, ne takımın yabancı olduğu bir isim, ne de camianın. Eğer kulislerde geçen listeler doğruysa, Polat o sandıktan yüzde 70'le çıkar, diğerlerinin ağzı açık kalır, Fenerlilerin dilleri anüslerine kaçar. Zaten kuyruk acıları var 20.45 davasına, ondan sonra nedense (!) birden bir nefret başladı adama karşı. Hayırdır inşallah. Bugün çok önemli bir maç var malum. Oyuncularımız bu kadar istiyorsa başkanın gitmemesini, en azından ona hediye olarak bir Fenerbahçe galibiyeti ve Türkiye Kupası hediye edebilirler. Ama bugün Kalli'nin açıklamaları gördük. Adam resmen Canaydın gitse Polat gelse daha iyi olur diyor. Fatih Terim de bir nebze öyleydi röportajda, onu anlayabiliyorum, Olimpiyat Stadı olaylarından sonra. Velhasıl-ı kelam, Canaydın büyük bir Galatasaraylı, camia onu unutmaz, iyisiyle kötüsüyle altı sene. Galatasaray taraftarı sevmese de, gitmesini istese de her şekilde başkanına ve oyuncularına saygılıdır. Dövmez. Zira onların da hiçbir zaman "Sizi vuvduvtuvum mınakoduklavım" diyen bi' başkanları olmamıştır. Galatasaraylılık ayrıcalıktır.

0 yorum: